Kézműves foglalkozások

SNI-s gyerekekkel

Rostás Zsuzsa Palotás Gábor Általános Iskola, Budapest

SNI-s, azaz sajátos nevelési igényű gyermekek között dolgozom rajztanárként. A technika órákat is megkaptam, így kézműves technikákkal is foglalkozhatunk az órákon. Dupla óráink vannak felső tagozaton, ez biztosítja, hogy tovább dolgozhassunk 45 percnél. Igen, vannak olyan SNI-s diákok, akik képesek elmélyedni egy kézműves munkában vagy
festésben, rajzolásban. Próbálom elfeledtetni velük, hogy iskolában vannak. Az óráim hangulata elég vidám, kissé zajos, de csak oldott légkörben lehet szívből alkotni. Kis létszámú osztályok vannak az iskolában, ezért sokkal személyesebb a kapcsolatom a gyerekekkel, mint egy harminc fős osztályban. És van egy technika termünk, ahol a technika és a vizuális kultúra tantárgy óráit tartom.

A teljes cikk itt olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Előző cikkBeköszöntő
Következő cikkNem látó gyerekek

KIEMELT CIKKEK

Az OPNI egykori múzeuma és galériája

A pszichotikusok árnyaltabb diagnózisát segítő képi világ kutatása nyomán Európa szerte már a 19. század közepétől kórházakhoz kötődő gyűjtemények alakultak. Ezek sorába tartozott az...

A művészet, mint eszköz

Köszöntöm a kedves olvasókat, Kiss Virág vagyok, rajztanár, művészetterapeuta, egyetemi oktató. Ennek a lapszámnak a fókuszában a művészetterápia és mellette a művészettel nevelés áll. Sokat...

InSEA Hírmondó, 2021 január-február

A távoktatás a művészetpedagógusokat is jelentős kihívások elé állította. A digitális oktatás, a digitális művészetpedagógia ugyanakkor lehetőségeket is teremtett gyakorlataink újragondolására, megújítására. Az InSEA...

Balogh Jenő élete és munkássága, 2. rész.

Az 1965. után következő tíz év Balogh Jenő életének talán legmozgalmasabb időszaka volt. Széleskörű szakmai és közéleti tevékenységének területei hol egymással párhuzamosan, hol egymással...