Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Speciális igényű tanulók segítése

Speciális igényű tanulók segítése

a vizuális nevelés folyamata, hatása

Vincze Angéla József Attila Általános és Alapfokú Művészeti Iskola

A József Attila Általános és Alapfokú Művészeti Iskola többcélú intézmény, melynek célja támogatást nyújtani a szociálisan hátrányos környezetből érkező, de tehetséges, tanulni szerető diákoknak, és segítséget nyújtani a tanulásban akadályozott, tanulási nehézséggel küzdő gyerekeknek. Az iskolánk szinte menedéket nyújt és egy békés sziget az itt tanuló gyerekeknek. Sokan még a tanulószoba vagy napközi után sem akarnak hazamenni. 

Az iskola a tanulók személyiségfejlődésében a család mellett a második legfontosabb szocializációs színtér. A társadalomba való beilleszkedés tanítása sokrétű és differenciált feladat, sőt feladatrendszer, éppen a speciális szükségletek miatt. Az emberré nevelés törekvése a pedagógiai tevékenység egészére nézve megváltoztatja az oktatás és nevelés viszonyát és arányait. Arra a meggyőződésre jutottunk, hogy az iskola ugyan nem szociális gondozási központ, de ha eredményeket akarunk elérni, akkor a kezdetektől: onnantól, hogy a tanuló először lép be az iskolába, először a nevelésre és csak ezután az oktatásra kell helyezni a hangsúlyt. Ezzel a gondozási – nevelési – oktatási struktúrával részben
elérhető a lemaradás csökkentése, tanulóik felzárkóztatása.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Előző cikkÉrintések
Következő cikkBeköszöntő

KIEMELT CIKKEK

Az OPNI egykori múzeuma és galériája

A pszichotikusok árnyaltabb diagnózisát segítő képi világ kutatása nyomán Európa szerte már a 19. század közepétől kórházakhoz kötődő gyűjtemények alakultak. Ezek sorába tartozott az...

A művészet, mint eszköz

Köszöntöm a kedves olvasókat, Kiss Virág vagyok, rajztanár, művészetterapeuta, egyetemi oktató. Ennek a lapszámnak a fókuszában a művészetterápia és mellette a művészettel nevelés áll. Sokat...

InSEA Hírmondó, 2021 január-február

A távoktatás a művészetpedagógusokat is jelentős kihívások elé állította. A digitális oktatás, a digitális művészetpedagógia ugyanakkor lehetőségeket is teremtett gyakorlataink újragondolására, megújítására. Az InSEA...

Balogh Jenő élete és munkássága, 2. rész.

Az 1965. után következő tíz év Balogh Jenő életének talán legmozgalmasabb időszaka volt. Széleskörű szakmai és közéleti tevékenységének területei hol egymással párhuzamosan, hol egymással...