Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Speciális igényű tanulók segítése

Speciális igényű tanulók segítése

a vizuális nevelés folyamata, hatása

Vincze Angéla József Attila Általános és Alapfokú Művészeti Iskola

A József Attila Általános és Alapfokú Művészeti Iskola többcélú intézmény, melynek célja támogatást nyújtani a szociálisan hátrányos környezetből érkező, de tehetséges, tanulni szerető diákoknak, és segítséget nyújtani a tanulásban akadályozott, tanulási nehézséggel küzdő gyerekeknek. Az iskolánk szinte menedéket nyújt és egy békés sziget az itt tanuló gyerekeknek. Sokan még a tanulószoba vagy napközi után sem akarnak hazamenni. 

Az iskola a tanulók személyiségfejlődésében a család mellett a második legfontosabb szocializációs színtér. A társadalomba való beilleszkedés tanítása sokrétű és differenciált feladat, sőt feladatrendszer, éppen a speciális szükségletek miatt. Az emberré nevelés törekvése a pedagógiai tevékenység egészére nézve megváltoztatja az oktatás és nevelés viszonyát és arányait. Arra a meggyőződésre jutottunk, hogy az iskola ugyan nem szociális gondozási központ, de ha eredményeket akarunk elérni, akkor a kezdetektől: onnantól, hogy a tanuló először lép be az iskolába, először a nevelésre és csak ezután az oktatásra kell helyezni a hangsúlyt. Ezzel a gondozási – nevelési – oktatási struktúrával részben
elérhető a lemaradás csökkentése, tanulóik felzárkóztatása.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Előző cikkÉrintések
Következő cikkBeköszöntő

KIEMELT CIKKEK

Bodó, a Mester

Bodóczky István (1943-2020) Sinkó István

Mentorálás, avagy a tanárrá formálás lehetőségei

A MOME tanár szakos hallgatóinak mentorálása a Képző-és Iparművészeti Szakgimnázium festő szakán – Bodóczky István emlékére

Micsoda cirkusz!

A 2020-as Vizuális Kultúra OKTV