Kezdőlap Rovatok Múzeumi tanulás Tér-Mozgás-Csönd

Tér-Mozgás-Csönd

Két Tamás együttműködéséről

Vásárhelyi Tamás

Amikor elfogadtam a felkérést erre az együttműködésünket bemutató írásra, Konok Tamás, a nemzet művésze, a geometrikus absztrakt festészet nemzetközileg kitűnő alkotója még élt. Pár órával később már nem, sőt, most már el is temettük. Ebben az írásban, illően, a tiszteletemet is le akarom róni előtte, közben viszont a nagyon kedves és derűs ember
képe lebeg előttem, akivel olyan jó volt kapcsolatban lenni, beszélgetni, tervezgetni, elemezgetni, kiállítani. Életrajza, méltatása mostanában mindenhol megtalálható, életművét
a www.konok.hu bemutatja. Amit én tehetek, az az, hogy a személyes emlékét éltetem.

Magam biológusként végeztem 1973-ban. A Magyar Természettudományi Múzeumban egy rovargyűjteményben lettem muzeológus, kutató, majd 1991-től közművelődési vezető, akinek kiállításokkal, tudományos ismeretterjesztéssel is kellett foglalkoznia, és aki, „a mikroszkóptól felemelve a fejét” egyszerre egy színes világban, a hazai múzeumok világában találta magát és múzeumát. Aktív múzeumi pályám végén egy évtizedig tanítottam az ELTE Természettudományi Kara Tudománykommunikáció a természettudományban mesterszakán. Művészetfogyasztó vagyok de nem szakértő, nem sajátom az az elvont, elit szakzsargon sem, ami ezen a területen használatos. Ez magyarázza a tenyeres-talpas megfogalmazásaimat (vajon menti is?). Az itt leírt együttműködés szempontjából is fontos, hogy remek, sokat demonstráló fizikatanárom volt a gimnáziumban, Kozma Péter tanár
úr. Kutató pályámon természethű rajzokkal kellett illusztrálnom a fajok leírását, geometrikus ábrák inkább csak unalmas értekezletek alatti firkálgatásként jelentek meg a jegyzetfüzetemben.

A teljes cikk itt olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Kísérlet a korszerűségre

A vizuális kultúra okostankönyvek a Nemzeti Köznevelési Portálon Törőcsik Katalin, témavezetőDr. Domonkos Péter, digitális szerkesztőOktatási Hivatal, Digitális Tananyagfejlesztési Osztály Korszerűnek lenni a tankönyvfejlesztés terén ma háromszoros...

Designkultúra modulok oktatási segédanyagainak fejlesztése 1 – 12. osztályig

Póczos Valéria, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, vizuális kultúra vezetőtanár; Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Művészettudomány PhD, Designkultúra-tudományi tagozat, doktorjelölt; Kutatásának címe: Designkultúra...

Vizuális kultúra feladatgyűjtemények a gimnázium 11-12. osztálya számára

Mészáros Zsuzska, vizuális kultúra tanár, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Corvin Rajziskola, designped.com Írásomban bemutatom az Oktatási Hivatal gondozásában megjelent Vizuális kultúra...

Képzőművészeti feladatgyűjtemény tervezet

Szávai István, nyugdíjas rajztanár, szavaiistvan.hu Régóta gyűjtöm saját és kollégáim óraleírásait, képekkel illusztrálva, egy online hozzáférhető feladatbank létrehozásának reményével. A gyűjtemény adatbázisba rendezett feladatokat tartalmazna,...