Kezdőlap Rovatok Jó hagyományaink Alkotással a tanulásért - Sándor Éva életműve

Alkotással a tanulásért – Sándor Éva életműve

Sándor Éva életműve Tamás Katalin PhD, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar A Fejlesztő Pedagógia 2019. 1-3. számában megjelent tanulmány újraközlése, a kiadó engedélyével

Írásunk tisztelgés Sándor Éva előtt, aki a gyógypedagógia nagyhatású egyénisége. Gyógypedagógus, rajztanár, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar nyugalmazott docense. Munkássága lényege (a tőle kölcsönzött kifejezéssel) „művészettel a tanulásért”. Röviden ismertetjük szakmai életútját, kitérünk felsőoktatási és közoktatási tevékenységére. Bemutatjuk az általa kidolgozott képzőművészeti pedagógiai terápia néhány jellegzetességét. Szólunk az elmúlt évtizedek eredményeiről és a közeljövő feladatairól. Sándor Éva ma is aktívan dolgozik azon, hogy módszerét továbbadja, minél több gyereknek és felnőttnek segítsen az élethosszig tartó tanulásban — alkotással.

Mottó: „A tanulást legtöbbször félreértik. Az én meghatározásom szerint tanulni annyit tesz, mint felfedezni, mi lehetséges. Fel lehet fedezni azokat az eszközöket és módszereket, amelyekkel növekedni lehet és fejleszteni lehetőségeinket, valamint el lehet simítani életünk nehézségeit.” Fritz Perls

Írásom célja, hogy röviden bemutassa Sándor Éva (1. kép) gyógypedagógus, rajztanár, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar nyugalmazott docense munkásságát. Karizmatikus személyiség, hatása a gyógypedagógiára nagy jelentőségű, gyógypedagógus nemzedékeket oktatott, nevelt, formálta szemléletünket. Az általa létrehozott gyógypedagógiai innovációról, a képzőművészeti pedagógiai terápiáról e lap hasábjain is több tanulmány jelent meg (Sándor, 2007, 2017; Schmidtné Balás, 2017; Gereben, 2017; Tamás, 2008, 2017).  Ebben az írásban munkássága jelentőségét szeretném méltatni és munkatársaként bemutatni dilemmáinkat és feladatainkat is.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

„A nyugalom szigete”

- avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget? Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor...

Növény, állat, kő és fa… a Csoport

Tuu133 kiterjesztett alkotói együttműködés Somogyi Laura, Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium Wolf Eszter, Független alkotó A Tuu133 tagjai festőművészként, de a drámapedagógia moreno-i elméletét felhasználva valósítják meg művészeti...

Digitális kreativitás fejlesztés távoktatási környezetben

Egy 3D tervező projekt Klima Gábor, ELTE PPK NDI;Eötvös József Gimnázium A 3D tervezés, illetve a digitális kreativitás fejlesztés a vizuális kultúra tantárgy olyan lehetséges új...

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban  Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel,...