spot_img

Kortársunk a művészet

A figyelem, a kritikus gondolkodás és a kreativitás fejlesztése a művészetoktatásban jelen korunk meghatározó motívumaiból kiindulva

Domoszlai Orsolya, Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános, Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézet

A művészettel neveléssel az egész személyiséget lehet formálni. A személyiségfejlesztő, kreatív, átélést és önálló alkotói motivációt, attitűdöt elősegítő feladatok támogatják az esztétikai nevelés azon összetevőit, mint a figyelem, emlékezet, gondolkodás és kommunikáció. A kortárs művészetből és a diákokat személyesen is érintő hétköznapi példákból kiindulva könnyebben megérthetik a világ jelenségeit, a mai és a régebbi korok művészeti irányzatait is, miközben ők is fejlődnek. Az új tapasztalatszerzésre való motiválással, a többféle lehetőség fölkínálásával – a teljesítmény- és jutalomkényszer alóli mentességgel – megjelenik az originalitás, a fluencia, a flexibilitás és az elaboráció, amelyek a divergens gondolkodás fő jellemzői. A kísérleti órák során folyamatos fejlődést mutatott az egyéni és egyedi művészeti alkotások létrejöttét lehetővé tevő alkotói gondolatok és az intelligens cselekvések összekapcsolódása.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK