„A nyugalom szigete”

– avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget?

Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó

Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor Általános Iskolában. Először az értelmileg enyhén sérült gyerekek tagozatán alkalmazta a képzőművészeti terápiát. Majd az integráció előtérbe kerülésével a tagozat megszűnt, és az iskolában a tanulási zavarral, vagy autizmussal illetve egyéb pszichés és tanulási nehézségekkel küzdő integrált gyermekek számára tartott komplex művészeti terápiát. Terápiás tevékenységének „összefoglalásaként” egy pályázat keretében mutatták be az iskola terápiás csoportjának eredményeit. A csoport létrehozásának, működtetésének apró-cseprő szervezési és egyéb tanulságait foglalja össze a cikkben.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

InSEA Hírmondó – 2021 ősz/tél

Nézzük, mi újság az InSEA házatáján! Annyi bizonyos, hogy nehéz, de izgalmas éven vagyunk túl, a művészetpedagógia és a távoktatás pedig, ha nem is...

„Arány, Irány, Tónus”

Egy kinetikus szobrászművész a közoktatásban Hangyel Orsolya, Dargay Lajos Alapítvány A múlt század második felére a közoktatásban történő vizuális művészeti nevelés eltávolodott mind a kortárs művészettől,...

Bálványos Huba, a tanár

1. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Hazánk kulturális életének kevés olyan személyisége van, akinek eredményes képzőművészi alkotó tevékenységét országos hírű művészetpedagógiai munka is...

Ha nyár, akkor tábor(oztatás)!

Egy múzeumpedagógus gondolatai a vakációról Székely Ágnes, MTM Mátra Múzeuma, Gyöngyös Kedves Olvasó! Neked mi jut eszedbe a nyárról? Ha az első gondolatod az, hogy „hurrá...