Kezdőlap Rovatok Vizuális média Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban 

Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel, öt hazai  egyetem összefogásával valósulhatott meg a művészeti nevelést érintően módszertani (EFOP-3.2.6-16)  program, amelyben az elmúlt két év folyamán több száz közoktatási intézmény is részt vehetett. A projekt elsődleges célja a művészetpedagógia módszertani megújítása volt, mindez a méltányos és minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférés biztosítása mellett, a köznevelés eredményességének, hatékonyságának erősítése érdekében. A Magyar Képzőművészeti Egyetem, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, a Magyar Táncművészeti Egyetem, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Színház- és Filmművészeti Egyetem által kidolgozott oktatási anyagok, szakmai fórumok biztosították a programba bevont, eltérő adottságokkal és profillal rendelkező oktatási intézményekben a művészetpedagógiai munka támogatását. 

A Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium egyike azoknak az intézményeknek, melyek felkérést kaptak a nagyszabású projektben való részvételre. A gyakorlóiskolában a mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgyat érintően próbáltunk ki és alkalmaztunk innovatív módszereket, melyhez a szakmai támogatást a Magyar Képzőművészeti Egyetem biztosította.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Kísérlet a korszerűségre

A vizuális kultúra okostankönyvek a Nemzeti Köznevelési Portálon Törőcsik Katalin, témavezetőDr. Domonkos Péter, digitális szerkesztőOktatási Hivatal, Digitális Tananyagfejlesztési Osztály Korszerűnek lenni a tankönyvfejlesztés terén ma háromszoros...

Designkultúra modulok oktatási segédanyagainak fejlesztése 1 – 12. osztályig

Póczos Valéria, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, vizuális kultúra vezetőtanár; Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Művészettudomány PhD, Designkultúra-tudományi tagozat, doktorjelölt; Kutatásának címe: Designkultúra...

Vizuális kultúra feladatgyűjtemények a gimnázium 11-12. osztálya számára

Mészáros Zsuzska, vizuális kultúra tanár, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Corvin Rajziskola, designped.com Írásomban bemutatom az Oktatási Hivatal gondozásában megjelent Vizuális kultúra...

Képzőművészeti feladatgyűjtemény tervezet

Szávai István, nyugdíjas rajztanár, szavaiistvan.hu Régóta gyűjtöm saját és kollégáim óraleírásait, képekkel illusztrálva, egy online hozzáférhető feladatbank létrehozásának reményével. A gyűjtemény adatbázisba rendezett feladatokat tartalmazna,...