Kezdőlap Rovatok Vizuális média Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban 

Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel, öt hazai  egyetem összefogásával valósulhatott meg a művészeti nevelést érintően módszertani (EFOP-3.2.6-16)  program, amelyben az elmúlt két év folyamán több száz közoktatási intézmény is részt vehetett. A projekt elsődleges célja a művészetpedagógia módszertani megújítása volt, mindez a méltányos és minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférés biztosítása mellett, a köznevelés eredményességének, hatékonyságának erősítése érdekében. A Magyar Képzőművészeti Egyetem, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, a Magyar Táncművészeti Egyetem, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Színház- és Filmművészeti Egyetem által kidolgozott oktatási anyagok, szakmai fórumok biztosították a programba bevont, eltérő adottságokkal és profillal rendelkező oktatási intézményekben a művészetpedagógiai munka támogatását. 

A Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium egyike azoknak az intézményeknek, melyek felkérést kaptak a nagyszabású projektben való részvételre. A gyakorlóiskolában a mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgyat érintően próbáltunk ki és alkalmaztunk innovatív módszereket, melyhez a szakmai támogatást a Magyar Képzőművészeti Egyetem biztosította.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

InSEA Hírmondó – 2021 ősz/tél

Nézzük, mi újság az InSEA házatáján! Annyi bizonyos, hogy nehéz, de izgalmas éven vagyunk túl, a művészetpedagógia és a távoktatás pedig, ha nem is...

„Arány, Irány, Tónus”

Egy kinetikus szobrászművész a közoktatásban Hangyel Orsolya, Dargay Lajos Alapítvány A múlt század második felére a közoktatásban történő vizuális művészeti nevelés eltávolodott mind a kortárs művészettől,...

Bálványos Huba, a tanár

1. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Hazánk kulturális életének kevés olyan személyisége van, akinek eredményes képzőművészi alkotó tevékenységét országos hírű művészetpedagógiai munka is...

Ha nyár, akkor tábor(oztatás)!

Egy múzeumpedagógus gondolatai a vakációról Székely Ágnes, MTM Mátra Múzeuma, Gyöngyös Kedves Olvasó! Neked mi jut eszedbe a nyárról? Ha az első gondolatod az, hogy „hurrá...