Kezdőlap Rovatok Jó hagyományaink „Arány, Irány, Tónus”

„Arány, Irány, Tónus”

Egy kinetikus szobrászművész a közoktatásban

Hangyel Orsolya, Dargay Lajos Alapítvány

A múlt század második felére a közoktatásban történő vizuális művészeti nevelés eltávolodott mind a kortárs művészettől, mind pedig a művészképzéstől. Komoly legitimációs feladatokkal és tanárképzési nehézségekkel küzdött a szakma. Éppen ezért izgalmas megismerni egy olyan haladó szellemű kortárs művész elképzeléseit a vizuális nevelésről, aki az 1960-as, 70-es és 80-as években, illetve életének igen aktív alkotói szakaszában választotta a pedagógus pályát, és vállalt el rajztanári feladatot vidéki általános- és középiskolákban.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Bálványos Huba a tanszékalapító

2. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Bálványos Huba művészeti nevelői pályája a Budapesti Tanítóképző Főiskolán bontakozott ki, ahol 1977-től kezdett tanítani. 1986-ban főiskolai...

Művészettörténet feladatok a vizuális kultúra OKTV-ben

Zombori Béla, ügyvezető elnök, vizuális kultúra OKTV, Kaptár Archívum Ebben az évben 27 éves a vizuális kultúra OKTV. Ma is ugyanaz a célja, mint létrehozásakor...

Egy kiállítás margójára

Bentres sztélé története és a MEBT pályázat Dr. Győry Hedvig PhD, MEBT ÓEB, egyiptológus A MEBT ÓEB évek óta megrendezi őszi rajzpályázatát, melyen 1-12. osztályos diákok...

Dobozvilágok

Diorámák a tanítóképzésben Mészáros Tímea, Selye János Egyetem, Komárom, Szlovákia A komáromi Selye János Egyetem Tanárképző Karának Óvó- és Tanítóképző Tanszékén vizuális nevelésben az alap- és...