Kezdőlap Rovatok Nyaralás a selyemúton –

Nyaralás a selyemúton –

Kultúrtörténeti, tájépítészeti és kertművészeti alkotófeladatok Kínából és Belső-Ázsiából

Eplényi Anna

Gyermek és Ifjúsági Képzőművészeti Műhely (GYIK Műhely),
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE), Tájépítészeti-, Településtervezési és Dísznövénytermesztési Intézet

Bevezető – útra kelés

Rendhagyó nyaralásra indulunk, hiszen a GYIK-Műhely történetében még nem volt olyan útinaplónk, amelyben kiléptünk volna az európai művészet-, és kultúrtörténet számunkra otthonos témaköreiből. 2016 őszén és 2018 nyarán nagy vállalkozásba fogtunk: kulacsainkat feltöltöttük, tevéinket megrakodtuk, térképeinket megrajzoltuk és nekiindultunk a Keletnek! Arra voltunk kíváncsiak, hogy lehet-e a távoli vidékek hegyeit, embereit, érdekességeit, szellemi és tárgyi kincseit a „hagyományos pedagógiák” mellett (másoljuk át, egészítsük ki, csináljunk olyat, mint…) máshogy is átélhetővé tenni a gyerekek számára. Komolyan vettük küldetésünket és szakkönyvek, leírások, útinaplók alapján tájékozódtunk, utána olvastunk minden helyszínnek, épületnek, hagyománynak…

De mi mégsem másolni akartunk… Mi fel akartunk fedezni valami mást, valami izgalmasat! Ezért a Selyemút mentén új fogódzókat kerestünk: olyan alkotás-szelencéket, amelyekből eredeti ötletek születnek. A Selyemúti-Társ könyvünkben bemutatott művészeti feladatok egyrészt szólnak kultúrtörténetről, másrészt (főként) a gyerekek saját gondolatairól, egyéni látásmódjáról. Így teljesedik ki a könyvben a Selyemút kalandja és az Alkotás felfedezésének élménye egymással.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Kísérlet a korszerűségre

A vizuális kultúra okostankönyvek a Nemzeti Köznevelési Portálon Törőcsik Katalin, témavezetőDr. Domonkos Péter, digitális szerkesztőOktatási Hivatal, Digitális Tananyagfejlesztési Osztály Korszerűnek lenni a tankönyvfejlesztés terén ma háromszoros...

Designkultúra modulok oktatási segédanyagainak fejlesztése 1 – 12. osztályig

Póczos Valéria, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, vizuális kultúra vezetőtanár; Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Művészettudomány PhD, Designkultúra-tudományi tagozat, doktorjelölt; Kutatásának címe: Designkultúra...

Vizuális kultúra feladatgyűjtemények a gimnázium 11-12. osztálya számára

Mészáros Zsuzska, vizuális kultúra tanár, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Corvin Rajziskola, designped.com Írásomban bemutatom az Oktatási Hivatal gondozásában megjelent Vizuális kultúra...

Képzőművészeti feladatgyűjtemény tervezet

Szávai István, nyugdíjas rajztanár, szavaiistvan.hu Régóta gyűjtöm saját és kollégáim óraleírásait, képekkel illusztrálva, egy online hozzáférhető feladatbank létrehozásának reményével. A gyűjtemény adatbázisba rendezett feladatokat tartalmazna,...