Nyaralás a selyemúton –

Kultúrtörténeti, tájépítészeti és kertművészeti alkotófeladatok Kínából és Belső-Ázsiából

Eplényi Anna

Gyermek és Ifjúsági Képzőművészeti Műhely (GYIK Műhely),
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE), Tájépítészeti-, Településtervezési és Dísznövénytermesztési Intézet

Bevezető – útra kelés

Rendhagyó nyaralásra indulunk, hiszen a GYIK-Műhely történetében még nem volt olyan útinaplónk, amelyben kiléptünk volna az európai művészet-, és kultúrtörténet számunkra otthonos témaköreiből. 2016 őszén és 2018 nyarán nagy vállalkozásba fogtunk: kulacsainkat feltöltöttük, tevéinket megrakodtuk, térképeinket megrajzoltuk és nekiindultunk a Keletnek! Arra voltunk kíváncsiak, hogy lehet-e a távoli vidékek hegyeit, embereit, érdekességeit, szellemi és tárgyi kincseit a „hagyományos pedagógiák” mellett (másoljuk át, egészítsük ki, csináljunk olyat, mint…) máshogy is átélhetővé tenni a gyerekek számára. Komolyan vettük küldetésünket és szakkönyvek, leírások, útinaplók alapján tájékozódtunk, utána olvastunk minden helyszínnek, épületnek, hagyománynak…

De mi mégsem másolni akartunk… Mi fel akartunk fedezni valami mást, valami izgalmasat! Ezért a Selyemút mentén új fogódzókat kerestünk: olyan alkotás-szelencéket, amelyekből eredeti ötletek születnek. A Selyemúti-Társ könyvünkben bemutatott művészeti feladatok egyrészt szólnak kultúrtörténetről, másrészt (főként) a gyerekek saját gondolatairól, egyéni látásmódjáról. Így teljesedik ki a könyvben a Selyemút kalandja és az Alkotás felfedezésének élménye egymással.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

InSEA Hírmondó – 2021 ősz/tél

Nézzük, mi újság az InSEA házatáján! Annyi bizonyos, hogy nehéz, de izgalmas éven vagyunk túl, a művészetpedagógia és a távoktatás pedig, ha nem is...

„Arány, Irány, Tónus”

Egy kinetikus szobrászművész a közoktatásban Hangyel Orsolya, Dargay Lajos Alapítvány A múlt század második felére a közoktatásban történő vizuális művészeti nevelés eltávolodott mind a kortárs művészettől,...

Bálványos Huba, a tanár

1. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Hazánk kulturális életének kevés olyan személyisége van, akinek eredményes képzőművészi alkotó tevékenységét országos hírű művészetpedagógiai munka is...

Ha nyár, akkor tábor(oztatás)!

Egy múzeumpedagógus gondolatai a vakációról Székely Ágnes, MTM Mátra Múzeuma, Gyöngyös Kedves Olvasó! Neked mi jut eszedbe a nyárról? Ha az első gondolatod az, hogy „hurrá...