Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Megértetni és inspirálni

Megértetni és inspirálni

Hogyan és miért szemléltetünk mi, rajztanárok

Inges Dorottya, Szegedi Tudományegyetem, Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Rajz-művészettörténet Tanszék

Akadályozza-e a kreatív, önálló alkotást a rajzórákon az, ha az órai alkotói feladat elmagyarázása mellett rögtön megoldásokat is mutatunk a tanulóknak? Van-e olyan
szemléltetési mód, amely jobban támogatja a tanulók kreativitásának aktivizálódását? A feladatismertetésekhez milyen szemléltetési módszereket alkalmaznak ma a rajztanárok? Annak érdekében, hogy képet kapjak az alkotófeladat
magyarázatához csatolt szemléltetési módszerekről és szokásokról, egy átfogóbb utatás részeként, 2020-ban felmérést végeztem a rajzot tanítók körében, 220 gyakorló rajztanár részvételével. A szemléltetési szokásaikra irányuló kérdéseken túl megkérdeztem őket arról is, mik a tapasztalataik és mi a véleményük az ebben a munkavégzési stádiumban használt szemléltetés hasznosságáról. A vizsgálat nem
csak a felmérésben részt vettek szemléltetési szokásait, módszereit és tapasztalatait térképezte fel, hanem olyan ismétlődő problémákra is rávilágított, amelyekkel ma a rajztanárok küzdenek.

A teljes cikk ide kattintva olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Bálványos Huba a tanszékalapító

2. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Bálványos Huba művészeti nevelői pályája a Budapesti Tanítóképző Főiskolán bontakozott ki, ahol 1977-től kezdett tanítani. 1986-ban főiskolai...

Művészettörténet feladatok a vizuális kultúra OKTV-ben

Zombori Béla, ügyvezető elnök, vizuális kultúra OKTV, Kaptár Archívum Ebben az évben 27 éves a vizuális kultúra OKTV. Ma is ugyanaz a célja, mint létrehozásakor...

Egy kiállítás margójára

Bentres sztélé története és a MEBT pályázat Dr. Győry Hedvig PhD, MEBT ÓEB, egyiptológus A MEBT ÓEB évek óta megrendezi őszi rajzpályázatát, melyen 1-12. osztályos diákok...

Dobozvilágok

Diorámák a tanítóképzésben Mészáros Tímea, Selye János Egyetem, Komárom, Szlovákia A komáromi Selye János Egyetem Tanárképző Karának Óvó- és Tanítóképző Tanszékén vizuális nevelésben az alap- és...