Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Nem csak nézni, látni is kell

Nem csak nézni, látni is kell

A képelemzés fontosságáról

Felházi Ágnes DLA, Szegedi Tudományegyetem, JGYPK, Rajz-művészettörténet Tanszék

Az utóbbi időben az a tendencia figyelhető meg, hogy a vizuális művek elemzésére egyre kevesebb idő jut az oktatásban. Ez komoly következményeket vonhat maga után, ugyanis a vizuális gondolkodás egyik alappilléréről van szó. Nélkülözhetetlen szerepére a műalkotások értékelésének szempontjait taglaló írás hívja fel a figyelmet.

A teljes cikk ide kattintva olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Bálványos Huba a tanszékalapító

2. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Bálványos Huba művészeti nevelői pályája a Budapesti Tanítóképző Főiskolán bontakozott ki, ahol 1977-től kezdett tanítani. 1986-ban főiskolai...

Művészettörténet feladatok a vizuális kultúra OKTV-ben

Zombori Béla, ügyvezető elnök, vizuális kultúra OKTV, Kaptár Archívum Ebben az évben 27 éves a vizuális kultúra OKTV. Ma is ugyanaz a célja, mint létrehozásakor...

Egy kiállítás margójára

Bentres sztélé története és a MEBT pályázat Dr. Győry Hedvig PhD, MEBT ÓEB, egyiptológus A MEBT ÓEB évek óta megrendezi őszi rajzpályázatát, melyen 1-12. osztályos diákok...

Dobozvilágok

Diorámák a tanítóképzésben Mészáros Tímea, Selye János Egyetem, Komárom, Szlovákia A komáromi Selye János Egyetem Tanárképző Karának Óvó- és Tanítóképző Tanszékén vizuális nevelésben az alap- és...