Gyengénlátók

a Fővárosi Komplex Rajzversenyen

Garamvölgyi Béla és Póczos Valéria Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

I. Rövid versenytörténet Ha egy szófelhőbe kellene ös – szegyűjteni a Fővárosi Komplex Rajzversennyel kapcsolatos kulcsfogalmakat/jellemzőket, akkor elsődlegesen ezek szerepelnének benne: elkötelezettség, fejlődés, fenntarthatóság, integrált szemlélet, kontinuitás, kreativitás, kulturális alapú innováció, megfelelő információs háttér, párbeszéd és partnerség, professzionalizmus, rendszerben gondolkodás, stratégiai tervezés, tudatos szakmai szerepvállalás.

A Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban 1982 óta működő Fővárosi Komplex Rajzverseny (továbbiakban: FKR) olyan, a közoktatást és az alapfokú művészeti oktatást is összevető, kapcsolatba hozó rendszeres szaktárgyi tanulmányi verseny, mely az önképzés, a tudásmegosztás segítése mellett a módszertani kultúrát fejlesztő szaktárgyi programot is jelent.

„Alapításában nagy szerepet játszott Környeiné Gere Zsuzsa általános iskolai rajztanár, fővárosi vezető szakfelügyelő és Balogh Jenő, a Képzőművészeti Főiskola (a mai Magyar
Képzőművészeti Egyetem elődje) egyetemi tanára, a szakmódszertant alapvetően befolyásoló szakkönyvíró, (képzettségét tekintve festőművész és grafikus), de legfőképpen
Sipos Endre fővárosi vezető rajz szakfelügyelő, biológia – rajz – filozófia szakos középiskolai tanár, aki éveken át a verseny fő szervezője volt.

A teljes cikk itt olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Az OPNI egykori múzeuma és galériája

A pszichotikusok árnyaltabb diagnózisát segítő képi világ kutatása nyomán Európa szerte már a 19. század közepétől kórházakhoz kötődő gyűjtemények alakultak. Ezek sorába tartozott az...

A művészet, mint eszköz

Köszöntöm a kedves olvasókat, Kiss Virág vagyok, rajztanár, művészetterapeuta, egyetemi oktató. Ennek a lapszámnak a fókuszában a művészetterápia és mellette a művészettel nevelés áll. Sokat...

InSEA Hírmondó, 2021 január-február

A távoktatás a művészetpedagógusokat is jelentős kihívások elé állította. A digitális oktatás, a digitális művészetpedagógia ugyanakkor lehetőségeket is teremtett gyakorlataink újragondolására, megújítására. Az InSEA...

Balogh Jenő élete és munkássága, 2. rész.

Az 1965. után következő tíz év Balogh Jenő életének talán legmozgalmasabb időszaka volt. Széleskörű szakmai és közéleti tevékenységének területei hol egymással párhuzamosan, hol egymással...