Kezdőlap Rovatok Múzeumi tanulás „Hogy mi a közös négyünkben? A hatni akarás.”

„Hogy mi a közös négyünkben? A hatni akarás.”

Önismeret és az élet kérdései egy képzőművészeti pályázaton

Somogyi-Rohonczy Zsófia  Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum

A művészet és a kreatív alkotás komoly önismereti és tanulási folyamatot jelent. Bizonyítható fejlesztő hatása van az egyéni tevékenység során, hatékonysága azonban jelentősen növelhető, ha csoportmunkában és szervezett keretek között – egy pályázat, verseny során – valósul meg. 2017. októberében indult útjára a „Van művészi vénád?” című,  középiskolásoknak szóló képzőművészeti pályázat a Ludwig Múzeumban. Az elmúlt négy év alatt számtalan olyan kreatív projekt valósult meg, amely a művészeti alkotás fejlesztő, társadalmi előítéleteket áthidaló szerepét mutathatja be, de talán a legteljesebb képet az identitás témáját középpontba helyező első verseny év, és azon belül is az első helyezést elérő ’Mi’ videója nyújtja arról, hogy milyen erőt adhat a művészet. Ezt a művet mutatom be a pályázat rövid ismertetése után, cikkem további részében.

A teljes cikk itt olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Előző cikkNem látó gyerekek
Következő cikkTér-Mozgás-Csönd

KIEMELT CIKKEK

Bodó, a Mester

Bodóczky István (1943-2020) Sinkó István

Mentorálás, avagy a tanárrá formálás lehetőségei

A MOME tanár szakos hallgatóinak mentorálása a Képző-és Iparművészeti Szakgimnázium festő szakán – Bodóczky István emlékére

Micsoda cirkusz!

A 2020-as Vizuális Kultúra OKTV