Kezdőlap Rovatok Múzeumi tanulás „Hogy mi a közös négyünkben? A hatni akarás.”

„Hogy mi a közös négyünkben? A hatni akarás.”

Önismeret és az élet kérdései egy képzőművészeti pályázaton

Somogyi-Rohonczy Zsófia  Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum

A művészet és a kreatív alkotás komoly önismereti és tanulási folyamatot jelent. Bizonyítható fejlesztő hatása van az egyéni tevékenység során, hatékonysága azonban jelentősen növelhető, ha csoportmunkában és szervezett keretek között – egy pályázat, verseny során – valósul meg. 2017. októberében indult útjára a „Van művészi vénád?” című,  középiskolásoknak szóló képzőművészeti pályázat a Ludwig Múzeumban. Az elmúlt négy év alatt számtalan olyan kreatív projekt valósult meg, amely a művészeti alkotás fejlesztő, társadalmi előítéleteket áthidaló szerepét mutathatja be, de talán a legteljesebb képet az identitás témáját középpontba helyező első verseny év, és azon belül is az első helyezést elérő ’Mi’ videója nyújtja arról, hogy milyen erőt adhat a művészet. Ezt a művet mutatom be a pályázat rövid ismertetése után, cikkem további részében.

A teljes cikk itt olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Előző cikkNem látó gyerekek
Következő cikkTér-Mozgás-Csönd

KIEMELT CIKKEK

„A nyugalom szigete”

- avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget? Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor...

Növény, állat, kő és fa… a Csoport

Tuu133 kiterjesztett alkotói együttműködés Somogyi Laura, Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium Wolf Eszter, Független alkotó A Tuu133 tagjai festőművészként, de a drámapedagógia moreno-i elméletét felhasználva valósítják meg művészeti...

Digitális kreativitás fejlesztés távoktatási környezetben

Egy 3D tervező projekt Klima Gábor, ELTE PPK NDI;Eötvös József Gimnázium A 3D tervezés, illetve a digitális kreativitás fejlesztés a vizuális kultúra tantárgy olyan lehetséges új...

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban  Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel,...