Kezdőlap Rovatok Múzeumi tanulás „Hogy mi a közös négyünkben? A hatni akarás.”

„Hogy mi a közös négyünkben? A hatni akarás.”

Önismeret és az élet kérdései egy képzőművészeti pályázaton

Somogyi-Rohonczy Zsófia  Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum

A művészet és a kreatív alkotás komoly önismereti és tanulási folyamatot jelent. Bizonyítható fejlesztő hatása van az egyéni tevékenység során, hatékonysága azonban jelentősen növelhető, ha csoportmunkában és szervezett keretek között – egy pályázat, verseny során – valósul meg. 2017. októberében indult útjára a „Van művészi vénád?” című,  középiskolásoknak szóló képzőművészeti pályázat a Ludwig Múzeumban. Az elmúlt négy év alatt számtalan olyan kreatív projekt valósult meg, amely a művészeti alkotás fejlesztő, társadalmi előítéleteket áthidaló szerepét mutathatja be, de talán a legteljesebb képet az identitás témáját középpontba helyező első verseny év, és azon belül is az első helyezést elérő ’Mi’ videója nyújtja arról, hogy milyen erőt adhat a művészet. Ezt a művet mutatom be a pályázat rövid ismertetése után, cikkem további részében.

A teljes cikk itt olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Előző cikkNem látó gyerekek
Következő cikkTér-Mozgás-Csönd

KIEMELT CIKKEK

A sztori, ami rólunk szól

Országos online komplex művészeti verseny általános- és középiskolás, alapfokú- vagy középfokú művészetoktatásban részt vevő fiatalok számára.A NTP-TMV-20-0069 pályázat keretében. A járványhelyzetre való tekintettel a beadás...

Maradhatok a szünetben is?

Reflexiók a Vizuális kommunikáció modul 5-8. osztályos kísérleti programjának megvalósításáról Kovács Hajnalka, grafikusművész, művésztanár az MTA-ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoport tagja Absztrakt 2016 és 2020 között zajlott az...

Vizuális kommunikáció a 6. osztályban

Kísérleti tanítási-tanulási program Biró Ildikó, Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Művészeti Intézet A képi kommunikáció az emotikonoktól az online játékokon és az infografikán át a...

Vizuális kultúra tanítása digitális környezetben

Innovatív módszerek a nyíregyházi Eötvös Gyakorlóiskolában Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A digitális kompetencia fejlesztésére és a médiatudatos fogyasztói...