Kezdőlap Rovatok Múzeumi tanulás A Parafitt SE a Műcsarnokban. Beszámoló egy sikeres együttműködésről

A Parafitt SE a Műcsarnokban. Beszámoló egy sikeres együttműködésről

Schopp Ildikó

Szerencsés vagyok, hogy lehetőségem van a Parafitt Se fiataljait és az IKSZ ( Iskolai Közösségi Szolgálat) önkénteseit közös művészetpedagógiai foglakozásokon fogadnom a Műcsarnok kiállítótereiben. Az eddig megvalósult alkalmak mindenki számára kölcsönösen hasznos tapasztalatokkal bővítették ismereteinket. Művészetről, alkotásról, figyelemről, segítésről, önismeretről. A foglakozás történetkerete biztonságot ad, miközben az instrukciók szélesre nyitják az egyéni megoldások lehetőségét, így a szabad asszociációk, alkotásban megjelenő megoldások, vélemények/választások egyedi megfogalmazása, annak, többiekkel való megosztása mind segíti a fiatalokat a felszabadult, szorongásmentes alkotásban, együttműködésben és kommunikációban.

A 21. század világában igazi kihívás az, hogy a fogyatékossággal élő fiatal felnőttek megtalálják hasznosságukat, helyüket. A PARAFITT SE erre ad esélyt. A hamarosan két évtizede működtetett egyesület az életre, önállóságra való felkészítésen dolgozik. Ennek az összetett felkészítési folyamatnak, amelynek része a sport, munka, kultúra, mozi, színház, utazás, és a Műcsarnokban tett látogatások, művészetpedagógiai foglakozások is.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Az OPNI egykori múzeuma és galériája

A pszichotikusok árnyaltabb diagnózisát segítő képi világ kutatása nyomán Európa szerte már a 19. század közepétől kórházakhoz kötődő gyűjtemények alakultak. Ezek sorába tartozott az...

A művészet, mint eszköz

Köszöntöm a kedves olvasókat, Kiss Virág vagyok, rajztanár, művészetterapeuta, egyetemi oktató. Ennek a lapszámnak a fókuszában a művészetterápia és mellette a művészettel nevelés áll. Sokat...

InSEA Hírmondó, 2021 január-február

A távoktatás a művészetpedagógusokat is jelentős kihívások elé állította. A digitális oktatás, a digitális művészetpedagógia ugyanakkor lehetőségeket is teremtett gyakorlataink újragondolására, megújítására. Az InSEA...

Balogh Jenő élete és munkássága, 2. rész.

Az 1965. után következő tíz év Balogh Jenő életének talán legmozgalmasabb időszaka volt. Széleskörű szakmai és közéleti tevékenységének területei hol egymással párhuzamosan, hol egymással...