Kezdőlap Rovatok Múzeumi tanulás Ciprusok és portrék

Ciprusok és portrék

Az MTA Pszichiátriai Művészeti Gyűjtemény küldetéséről szubjektív nézőpontból Perenyei Mónika, MTA Pszichiátriai Művészeti Gyűjtemény

Az esszében Van Gogh életművének befogadástörténetét követjük nyomon. Az „őrült művész” festészetének megítélése művészettörténészi körökben évtizedeken át vita tárgya volt. Ugyanakkor írók, rendezők és festők befogadói érzékenysége egyértelműen az elfogadás és a felértékelés irányába mozdította el Van Gogh festészetét. Sőt, a Van Gogh-gal való azonosulás szélsőséges eseteiről is tudunk, melyekben az alkotófolyamat és az önfeltárulkozás összefonódásának kivételes példáit ismerhetjük meg. Van Gogh felkavaró hatása a századforduló progresszív művészeti irányzataitól, a negyvenes évek francia érzelmiségi körén és Márai Sándoron át hazai művészeti világig ível. És hogy ez az ív megrajzolható, abban a pszichiátriai művészeti gyűjtemények, pszichiáterek, terapeuták és művészettörténészek közös munkái is szerepet játszanak. 

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

„A nyugalom szigete”

- avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget? Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor...

Növény, állat, kő és fa… a Csoport

Tuu133 kiterjesztett alkotói együttműködés Somogyi Laura, Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium Wolf Eszter, Független alkotó A Tuu133 tagjai festőművészként, de a drámapedagógia moreno-i elméletét felhasználva valósítják meg művészeti...

Digitális kreativitás fejlesztés távoktatási környezetben

Egy 3D tervező projekt Klima Gábor, ELTE PPK NDI;Eötvös József Gimnázium A 3D tervezés, illetve a digitális kreativitás fejlesztés a vizuális kultúra tantárgy olyan lehetséges új...

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban  Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel,...