Kezdőlap Rovatok Múzeumi tanulás Ciprusok és portrék

Ciprusok és portrék

Az MTA Pszichiátriai Művészeti Gyűjtemény küldetéséről szubjektív nézőpontból Perenyei Mónika, MTA Pszichiátriai Művészeti Gyűjtemény

Az esszében Van Gogh életművének befogadástörténetét követjük nyomon. Az „őrült művész” festészetének megítélése művészettörténészi körökben évtizedeken át vita tárgya volt. Ugyanakkor írók, rendezők és festők befogadói érzékenysége egyértelműen az elfogadás és a felértékelés irányába mozdította el Van Gogh festészetét. Sőt, a Van Gogh-gal való azonosulás szélsőséges eseteiről is tudunk, melyekben az alkotófolyamat és az önfeltárulkozás összefonódásának kivételes példáit ismerhetjük meg. Van Gogh felkavaró hatása a századforduló progresszív művészeti irányzataitól, a negyvenes évek francia érzelmiségi körén és Márai Sándoron át hazai művészeti világig ível. És hogy ez az ív megrajzolható, abban a pszichiátriai művészeti gyűjtemények, pszichiáterek, terapeuták és művészettörténészek közös munkái is szerepet játszanak. 

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

InSEA Hírmondó – 2021 ősz/tél

Nézzük, mi újság az InSEA házatáján! Annyi bizonyos, hogy nehéz, de izgalmas éven vagyunk túl, a művészetpedagógia és a távoktatás pedig, ha nem is...

„Arány, Irány, Tónus”

Egy kinetikus szobrászművész a közoktatásban Hangyel Orsolya, Dargay Lajos Alapítvány A múlt század második felére a közoktatásban történő vizuális művészeti nevelés eltávolodott mind a kortárs művészettől,...

Bálványos Huba, a tanár

1. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Hazánk kulturális életének kevés olyan személyisége van, akinek eredményes képzőművészi alkotó tevékenységét országos hírű művészetpedagógiai munka is...

Ha nyár, akkor tábor(oztatás)!

Egy múzeumpedagógus gondolatai a vakációról Székely Ágnes, MTM Mátra Múzeuma, Gyöngyös Kedves Olvasó! Neked mi jut eszedbe a nyárról? Ha az első gondolatod az, hogy „hurrá...