Kezdőlap Rovatok Designkultúra és Környezetkultúra Diákjaink értékteremtő munkája - Környezetgazdagító projektek

Diákjaink értékteremtő munkája – Környezetgazdagító projektek

Baranyai Zoltánné

Négy város, negyven kistelepülés közel félezer tanulója számára kínál heti négy tanórában alapfokú művészetoktatást a SZÍN-VONAL Alapfokú Művészeti Iskola képzőművészeti ágon, környezet és kézműves kultúra tanszakon. A cikkben az iskola munkáját mutatom be.

Iskolánkban arra törekszünk, hogy a tanórák mellett a tanulók érdeklődésére építve olyan szabadidős projekteket is biztosítsunk, ami a világ, a tudomány és művészet aktív felfedező, kísérletező befogadására, a tervező, alkotó cselekvéssel megtámogatott ismeret- és tapasztalatszerzésre több, új, szokatlan lehetőséget biztosít. A problémamegoldások folyamatának megélése az egyéni kifejezés, a kreatív közlés és feladatmegoldás készségének kialakításában óriási jelentőséggel bír.

Nagyon szerencsés  olyan kihívások elé állítani a tanulókat, melynek eredménye egy olyan műtárgy, műtárgy együttes létrejötte, amely sok emberhez – felnőtthöz, gyermekhez – szól, amelyek segítségével játékosan, élményszerűen jutnak fontos információhoz a használók, és amelynek megvalósításaként nemcsak tanulnak, de elismerésben is részesülnek az alkotó diákok.

Ezen célból végzünk évek óta környezetszépítő, értékteremtő tevékenységeket, melyből szeretnék kettőt ismertetni.         

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

„A nyugalom szigete”

- avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget? Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor...

Növény, állat, kő és fa… a Csoport

Tuu133 kiterjesztett alkotói együttműködés Somogyi Laura, Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium Wolf Eszter, Független alkotó A Tuu133 tagjai festőművészként, de a drámapedagógia moreno-i elméletét felhasználva valósítják meg művészeti...

Digitális kreativitás fejlesztés távoktatási környezetben

Egy 3D tervező projekt Klima Gábor, ELTE PPK NDI;Eötvös József Gimnázium A 3D tervezés, illetve a digitális kreativitás fejlesztés a vizuális kultúra tantárgy olyan lehetséges új...

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban  Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel,...