Kezdőlap Rovatok Designkultúra és Környezetkultúra Diákjaink értékteremtő munkája - Környezetgazdagító projektek

Diákjaink értékteremtő munkája – Környezetgazdagító projektek

Baranyai Zoltánné

Négy város, negyven kistelepülés közel félezer tanulója számára kínál heti négy tanórában alapfokú művészetoktatást a SZÍN-VONAL Alapfokú Művészeti Iskola képzőművészeti ágon, környezet és kézműves kultúra tanszakon. A cikkben az iskola munkáját mutatom be.

Iskolánkban arra törekszünk, hogy a tanórák mellett a tanulók érdeklődésére építve olyan szabadidős projekteket is biztosítsunk, ami a világ, a tudomány és művészet aktív felfedező, kísérletező befogadására, a tervező, alkotó cselekvéssel megtámogatott ismeret- és tapasztalatszerzésre több, új, szokatlan lehetőséget biztosít. A problémamegoldások folyamatának megélése az egyéni kifejezés, a kreatív közlés és feladatmegoldás készségének kialakításában óriási jelentőséggel bír.

Nagyon szerencsés  olyan kihívások elé állítani a tanulókat, melynek eredménye egy olyan műtárgy, műtárgy együttes létrejötte, amely sok emberhez – felnőtthöz, gyermekhez – szól, amelyek segítségével játékosan, élményszerűen jutnak fontos információhoz a használók, és amelynek megvalósításaként nemcsak tanulnak, de elismerésben is részesülnek az alkotó diákok.

Ezen célból végzünk évek óta környezetszépítő, értékteremtő tevékenységeket, melyből szeretnék kettőt ismertetni.         

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Az OPNI egykori múzeuma és galériája

A pszichotikusok árnyaltabb diagnózisát segítő képi világ kutatása nyomán Európa szerte már a 19. század közepétől kórházakhoz kötődő gyűjtemények alakultak. Ezek sorába tartozott az...

A művészet, mint eszköz

Köszöntöm a kedves olvasókat, Kiss Virág vagyok, rajztanár, művészetterapeuta, egyetemi oktató. Ennek a lapszámnak a fókuszában a művészetterápia és mellette a művészettel nevelés áll. Sokat...

InSEA Hírmondó, 2021 január-február

A távoktatás a művészetpedagógusokat is jelentős kihívások elé állította. A digitális oktatás, a digitális művészetpedagógia ugyanakkor lehetőségeket is teremtett gyakorlataink újragondolására, megújítására. Az InSEA...

Balogh Jenő élete és munkássága, 2. rész.

Az 1965. után következő tíz év Balogh Jenő életének talán legmozgalmasabb időszaka volt. Széleskörű szakmai és közéleti tevékenységének területei hol egymással párhuzamosan, hol egymással...