Kezdőlap Rovatok Designkultúra és Környezetkultúra Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS – Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely

Eplényi Anna, Gyermek és Ifjúsági Képzőművészeti Műhely (GYIK Műhely); MATE Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem- Tájépítészeti-, Településtervezési és ísznövénytermesztési Intézet
Terbe Rita DLA, BME Építészmérnöki kar, Exploratív Építészeti Tanszék; Gyermek és ifjúsági Képzőművészeti Műhely (GYIK Műhely)

A Gyermek és Ifjúsági Képzőművészeti Műhely 1975‐ben Szabados Árpád, a MKE későbbi dékánja és Várnagy Ildikó elképzelései alapján a Magyar Nemzeti Galéria akkori vezetésének felkérésére jött létre. A műhely célja, hogy a kortárs művészet kérdéseit beépítse az alkotói folyamatokba és gondozza a tehetségeket délutáni, iskolán kívüli foglalkozásokon. A Műhely a számára otthont adó Magyar Nemzeti Galéria épületében 1991‐től alapítványi, 1998‐tól közhasznú, 2014‐től kiemelten közhasznú alapítvány formában működik. Ez önálló gazdálkodást és komoly szakmai eredményeket vár el a Műhely mindenkori vezetőjétől, aki 1983‐tól Szemadám György (festőművész, író), 1993‐tól Sinkó István volt (festőművész, író, rajztanár), majd 2011‐től Eplényi Anna (tájépítész, rajztanár, PhD). Szoros együttműködésre törekszünk a támogatóikkal, pedagógusokkal,
iskolákkal és módszertani központokkal. A Műhely jelenőségét támasztja alá, hogy mmáron második generációs GyIK‐os gyerekek ismerkednek meg kortárs művészetpedagógiával, művészeti neveléssel, tehetséggondozással és ezzel párhuzamosan személyiség‐fejlesztéssel és alkotáslélektannal. A műhely 45 éve alatt közel 60 művésztanár tanított; átlagosan hetente 7‐8 csoport működött, mindez 30 héttel számítva 8400 alkalmat jelentett, alkalmanként 22‐25 gyermekkel, azaz 185 000 darab gyermekalkotás jött létre 45 év alatt.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Szalay Tanár Úr búcsúztatása

Damokos Attila filmrendező, Somewhere in Europe Stúdió Beszéd, amely elhangzott 2022. október 15-én, Szalay József rajztanár, mesterpedagógus, Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetettje, a Magyar Rajztanárok Országos...

Rögös úton a csillagokig

Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanár életútjának bemutatása B. Szetlik Ildikó, rajztanár, tanítvány Kedves Olvasó, az alábbiakban Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanárral készült személyes hangvételű interjút teszem közzé. Gitta...

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS - Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely Eplényi Anna,...

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és GimnáziumKárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem Az AMASS...