Designpedagógia

Térszemlélet fejlesztő és konstruáló feladatok a designped.com -ról

Mészáros Zsuzska, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Absztrakt

A kutatásban két tanéven keresztül vettem részt, heti egy órában dolgoztam egy gimnazista osztállyal, 9-10. évfolyamon. Ezen időszak alatt félévenként 3-4 tematikus tervet, ezeken belül 9-12 feladatot dolgoztam ki és tartottam meg a diákoknak tárgy- és környezetkultúra témában. Sokat ezek közül publikáltam a blogomon, a legjobban sikerülteket bevittem más osztályokhoz is. A visszajelzések, tapasztalatok nyomán folyamatosan tökéletesítettem néhány térszemlélet-fejlesztő feladatsoromat. Ezek közül most hármat szeretnék megosztani a kollégákkal, melyek az Oktatási Hivatal gondozásában idén megjelenő 11-12. osztályos feladatgyűjteményekben is benne lesznek, kicsit részletesebben.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

InSEA Hírmondó – 2021 ősz/tél

Nézzük, mi újság az InSEA házatáján! Annyi bizonyos, hogy nehéz, de izgalmas éven vagyunk túl, a művészetpedagógia és a távoktatás pedig, ha nem is...

„Arány, Irány, Tónus”

Egy kinetikus szobrászművész a közoktatásban Hangyel Orsolya, Dargay Lajos Alapítvány A múlt század második felére a közoktatásban történő vizuális művészeti nevelés eltávolodott mind a kortárs művészettől,...

Bálványos Huba, a tanár

1. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Hazánk kulturális életének kevés olyan személyisége van, akinek eredményes képzőművészi alkotó tevékenységét országos hírű művészetpedagógiai munka is...

Ha nyár, akkor tábor(oztatás)!

Egy múzeumpedagógus gondolatai a vakációról Székely Ágnes, MTM Mátra Múzeuma, Gyöngyös Kedves Olvasó! Neked mi jut eszedbe a nyárról? Ha az első gondolatod az, hogy „hurrá...