Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Kortárs művek az órán

Kortárs művek az órán

Részlet az 5-8. évfolyamok számára írt „kortárs vizuális művészet tanítása” modul programjából és megvalósításának tapasztalataiból

Geisbühl Tünde, Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Budapest

Absztrakt

Ki ne szeretné megőrizni fiatalságát? Még a mesékben is az örök élet vizét, eszenciáját keresik a szereplők. A külsőségekben oly sok mindent meg tudunk tenni a fiatalság megtartásáért, és hogy a fiatalokhoz tartozónak érezhessük magunkat, ám a szellemi korszerűség, frissesség megőrzésének lehetőségeiről időnként megfeledkezünk. A nevelési-oktatási programjainkat is időről időre újragondoljuk, törekedve a korszerűre. Ugyanakkor mégis hajlamosak vagyunk csak a biztonságos, komfortérzésünket nem bolygató, jól megszokott klasszikus és klasszikus modern képzőművészet példáit használni, mintsem belevetni magunkat a valóban kortárs vizuális művészet megismerésébe, s alkalmazni az általa kínált lehetőségeket. Pedig, igenis érdemes nyitottan és kíváncsian fordulni a kortárs vizuális művészet felé, mert rendkívül hasznos, sokrétű támogatást kínál a tanítás során, miközben segít korszerűnek, frissnek maradni. Ehhez szeretnék nyújtani egy kis ízelítőt.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

„A nyugalom szigete”

- avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget? Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor...

Növény, állat, kő és fa… a Csoport

Tuu133 kiterjesztett alkotói együttműködés Somogyi Laura, Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium Wolf Eszter, Független alkotó A Tuu133 tagjai festőművészként, de a drámapedagógia moreno-i elméletét felhasználva valósítják meg művészeti...

Digitális kreativitás fejlesztés távoktatási környezetben

Egy 3D tervező projekt Klima Gábor, ELTE PPK NDI;Eötvös József Gimnázium A 3D tervezés, illetve a digitális kreativitás fejlesztés a vizuális kultúra tantárgy olyan lehetséges új...

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban  Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel,...