Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben

Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Kárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem

Az AMASS nemzetközi művészetpedagógiai kutatás fő célkitűzése olyan módszerek kidolgozása és kipróbálása volt, amelyek szociális és tanulási hátránnyal élő tanulók
tagjai képességeiket fejlesztve esélyt ad a továbbtanuláshoz és a munkához. Ezeknek a tanulócsopor toknak a természettudományok és a matematika okozza a legtöbb nehézséget, ezért a fejlesztő programban a STEAM integratív pedagógiai modellt választottuk, amely kreatív feladatokkal és tudományos vizualizációs módszerekkel támogatja a mély és maradandó ismeretszerzést ezen a területen. A cikk első szerzője a hatályos matematika és vizuális kultúra tantervekhez illeszkedő pedagógiai programot dolgozott ki, és próbált ki 5. és 6. osztályos, szociális és / vagy tanulási hátránnyal és
viselkedési problémákkal küzdő, tanulócsoportokban. Az iskolán belül, tanórákon és informális tanulási programokban: fejlesztő foglalkozásokon és szakköri keretben lezajlott
fejlesztő program beválás vizsgálatát a téri képességeket és a kreativitást értékelő tesztekkel és portfolió értékeléssel végeztük el. Az AMASS kutatás munkatervének megfelelőnek, fenntartható innovációra törekedtünk, eredményeinket rendszeresen megosztottuk pedagógusképző és továbbképző rendezvényeken

A teljes cikk ide kattintva olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Szalay Tanár Úr búcsúztatása

Damokos Attila filmrendező, Somewhere in Europe Stúdió Beszéd, amely elhangzott 2022. október 15-én, Szalay József rajztanár, mesterpedagógus, Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetettje, a Magyar Rajztanárok Országos...

Rögös úton a csillagokig

Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanár életútjának bemutatása B. Szetlik Ildikó, rajztanár, tanítvány Kedves Olvasó, az alábbiakban Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanárral készült személyes hangvételű interjút teszem közzé. Gitta...

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS - Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely Eplényi Anna,...

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és GimnáziumKárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem Az AMASS...