Kezdőlap Rovatok Vizuális média MoMeTeRa - Móni mesél, Te rajzolj!

MoMeTeRa – Móni mesél, Te rajzolj!

Mesés együttműködés a karantén idején

Horváth Éva, Dunaújvárosi Arany János Általános Iskola

A cikkben egy a Dunaújvárosi Arany János Általános Iskolában 2020. tavaszán, a digitális oktatás ideje alatt megvalósult rajzos mesesorozatot, és annak hátterét szeretném bemutatni. A sorozat kitalálója és névadója Balsai Móni színművész, aki a MoMeTeRa – Móni mesél, Te rajzolj! címet adta a meséinknek. Az általa elmondott mesékhez készítettek alsós tanítványaink illusztrációkat. Az ötlet megvalósításából 7 rajzos mese született. A projekt résztvevői a 2-4. osztályos emelt szintű vizuális kultúra képzésben résztvevő tanítványaim voltak, akikhez rövidesen az elsősök is csatlakoztak rajztanítójuk, Lukács János vezetésével. A mesékhez játékos online szövegértési, szó magyarázó feladatsorokat készített Tabajdi Mária tanító kollégám. A hirtelen jött digitális oktatás komoly nehézségeket okozott. A gyerekek rajzeszközei a bezárt iskolában maradtak. A kicsi gyerekek digitális kompetenciái még nem voltak elég fejlettek az önálló feladatmegoldáshoz, a szülők nagyfokú segítségére szorultunk. A megfelelő digitális platform hiánya is sokszor okozott gondot. A nehézségek ellenére, mind a gyerekek motivációja, mind a szülők segítő figyelme végig fennmaradt a mesés együttműködés 3 hónapja alatt.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

„A nyugalom szigete”

- avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget? Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor...

Növény, állat, kő és fa… a Csoport

Tuu133 kiterjesztett alkotói együttműködés Somogyi Laura, Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium Wolf Eszter, Független alkotó A Tuu133 tagjai festőművészként, de a drámapedagógia moreno-i elméletét felhasználva valósítják meg művészeti...

Digitális kreativitás fejlesztés távoktatási környezetben

Egy 3D tervező projekt Klima Gábor, ELTE PPK NDI;Eötvös József Gimnázium A 3D tervezés, illetve a digitális kreativitás fejlesztés a vizuális kultúra tantárgy olyan lehetséges új...

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban  Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel,...