Kezdőlap Rovatok Vizuális média Számítógépes grafika és modellezés az iskolában

Számítógépes grafika és modellezés az iskolában

az IKT eszközök integrálási lehetőségei a vizuális nevelésben

Biró Ildikó, Szegedi Tudományegyetem

A „LÁSD VILÁGOD! LÁSS CSODÁT! – A Sándorfalvi Kulturális Központ által szervezett kulturális kompetenciafejlesztő foglalkozások a köznevelés eredményességéért” elnevezésű pályázat keretein belül 2019–2020 között volt alkalmam számítógépes grafika és modellezés tematikájú tehetséggondozó kiscsoportos foglalkozások megtartására a szatymazi Szent István Katolikus Általános Iskolában. Az összesen 70 alkalmas foglalkozássorozaton hatodik–nyolcadik osztályosok vettek részt. A foglalkozásokkal a média- és informatikai kompetencia integrált fejlesztését tűztem ki célul a 2D-s és 3D-s digitális képalkotás lehetőségeit kihasználva. A program végrehajtása számomra is újdonság volt, kíváncsian és némi izgalommal vágtam bele, sikerül-e elképzeléseimet megvalósítani. Milyen szinten tudom a vizuális kommunikációs képességet, a térszemléletet, a vizuális memóriát és a kombinatív képességeket fejleszteni, mennyire tudom integrálni a programban a vizuális kultúra és informatika tantárgy pedagógiáját, sikerül-e hidat építeni a fizika, matematika, biológia tárgyakkal is, ahogy azt elterveztem. Mivel a foglalkozássorozat nem képezte kutatás részét, méréseket nem végeztem, empirikus adataim nincsenek a program hatékonyságáról a képességfejlesztés szempontjából. Az alábbiakban a pedagógiai programot ismertetem. Szeretném ugyanis tapasztalataimat megosztani és ötleteket adni, hogyan lehet iskolai keretek között, számítógép használatával a vizuális kompetenciákat is fejleszteni. A foglalkozásokat az iskola informatika termében tartottuk, amelynek gépparkja több, mint 10 éves, az internet kapcsolat pedig nem túl gyors. Ennek ellenére ilyen jellegű technikai problémánk nem volt, inkább a különböző online alkalmazások kezelése, és a digitális képalkotás logikájának elsajátítása okozott nehézséget.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Bálványos Huba a tanszékalapító

2. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Bálványos Huba művészeti nevelői pályája a Budapesti Tanítóképző Főiskolán bontakozott ki, ahol 1977-től kezdett tanítani. 1986-ban főiskolai...

Művészettörténet feladatok a vizuális kultúra OKTV-ben

Zombori Béla, ügyvezető elnök, vizuális kultúra OKTV, Kaptár Archívum Ebben az évben 27 éves a vizuális kultúra OKTV. Ma is ugyanaz a célja, mint létrehozásakor...

Egy kiállítás margójára

Bentres sztélé története és a MEBT pályázat Dr. Győry Hedvig PhD, MEBT ÓEB, egyiptológus A MEBT ÓEB évek óta megrendezi őszi rajzpályázatát, melyen 1-12. osztályos diákok...

Dobozvilágok

Diorámák a tanítóképzésben Mészáros Tímea, Selye János Egyetem, Komárom, Szlovákia A komáromi Selye János Egyetem Tanárképző Karának Óvó- és Tanítóképző Tanszékén vizuális nevelésben az alap- és...