Beszámoló az „Összefüggések és párhuzamok a képzőművészet tükrében –
a 19. századi magyar irodalom és történelem tanításának újszerű lehetőségei”
című, a Magyar Nemzeti Galériában megvalósult pedagógus-továbbképzésről
Albrecht Zsófia, BTK MI – MTA Művészeti Gyűjtemény
Király Zsuzsanna, Magyar Nemzeti Galéria
Az AMASS nemzetközi Horizon2020 kutatás egyik programját partnerintézményként a Magyar Nemzeti Galéria valósította meg. A múzeum projektje a fővárosi és vidéki középfokú oktatási intézmények számára fejlesztett olyan múzeumpedagógiai
foglalkozásokat, amelyek hatékonyak lehetnek a társadalmi különbségekből is adódó hátrányos helyzet leküzdésére, és adaptálhatóak más múzeumok számára is. A program
részeként 30 órás akkreditált tanártovábbképzés (hibrid formában) is indult azzal az elsődleges célkitűzéssel, hogy a pedagógusok elméleti és gyakorlati fogódzókat kapjanak
a képzőművészeti alkotások és a tananyag összekötéséhez, iskolai környezetben. A képzés az Összefüggések és párhuzamok a képzőművészet tükrében – a 19. századi magyar irodalom és történelem tanításának újszerű lehetőségei címmel valósult meg két alkalommal, az egyes modulok elsősorban a múzeum 19. századi állandó gyűjteményére épültek, folyamatos kapcsolódással a magyar nyelv és irodalom, valamint a történelem tárgyak tantervi elvárásaihoz.