Kezdőlap Rovatok Vizuális kompetencia kutatás Művészetpedagógia a társadalom perifériájára sodródottakért

Művészetpedagógia a társadalom perifériájára sodródottakért

az AMASS kutatásról

Kárpáti Andrea Budapesti Corvinus Egyetem, Kommunikáció és Szociológia Intézet
Vizuális Kultúra Kutatócsoport 

Művészetpedagógia a társadalom perifériájára sodródottakért (Acting on the Margins: Arts as Social Sculpture, rövidítve: AMASS) című kutatásunk pályázati forrása a HORIZON 2020, az Európai Unió kutatás-fejlesztési és innovációs politikáját 2014-2020 között meghatározó program. Ez a kutatási alap az európai uniós országok közösségét érintő  problémák megoldása érdekében támogat vizsgálatokkal igazolt, hatásos gazdasági, tudományos és oktatási programokat. Az innovációs lánc teljes folyamatát felölelik a nagy
nemzetközi projektek, az ötlettől a megvalósításon át a terjesztésig. 

A Horizon 2020 program három tartalmi pillérre épül: az AMASS projekt a 3., Társadalmi kihívások című részprogramhoz kapcsolódik. Ennek egyik témája a „Társadalmi-gazdasági és kulturális átalakulás a 4. ipari forradalom környezetében”, az inkluzív, innovatív és biztonságos társadalom megvalósítása. A probléma-alapú megköze1 A HORIZON2020 programról itt olvashatunk magyarul. lítés a különböző technológiai és tudományterületek tudásának és erőforrásainak együttes alkalmazását kívánja meg, ideértve a társadalom- és bölcsészettudományokat is. A résztéma, amelyhez munkánk kapcsolódik, a „Társadalmi kihívások és a művészetek” 1.

A teljes cikk itt olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

A sztori, ami rólunk szól

Országos online komplex művészeti verseny általános- és középiskolás, alapfokú- vagy középfokú művészetoktatásban részt vevő fiatalok számára.A NTP-TMV-20-0069 pályázat keretében. A járványhelyzetre való tekintettel a beadás...

Maradhatok a szünetben is?

Reflexiók a Vizuális kommunikáció modul 5-8. osztályos kísérleti programjának megvalósításáról Kovács Hajnalka, grafikusművész, művésztanár az MTA-ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoport tagja Absztrakt 2016 és 2020 között zajlott az...

Vizuális kommunikáció a 6. osztályban

Kísérleti tanítási-tanulási program Biró Ildikó, Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Művészeti Intézet A képi kommunikáció az emotikonoktól az online játékokon és az infografikán át a...

Vizuális kultúra tanítása digitális környezetben

Innovatív módszerek a nyíregyházi Eötvös Gyakorlóiskolában Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A digitális kompetencia fejlesztésére és a médiatudatos fogyasztói...