Kezdőlap Rovatok Vizuális kompetencia kutatás Művészetpedagógia a társadalom perifériájára sodródottakért

Művészetpedagógia a társadalom perifériájára sodródottakért

az AMASS kutatásról

Kárpáti Andrea Budapesti Corvinus Egyetem, Kommunikáció és Szociológia Intézet
Vizuális Kultúra Kutatócsoport 

Művészetpedagógia a társadalom perifériájára sodródottakért (Acting on the Margins: Arts as Social Sculpture, rövidítve: AMASS) című kutatásunk pályázati forrása a HORIZON 2020, az Európai Unió kutatás-fejlesztési és innovációs politikáját 2014-2020 között meghatározó program. Ez a kutatási alap az európai uniós országok közösségét érintő  problémák megoldása érdekében támogat vizsgálatokkal igazolt, hatásos gazdasági, tudományos és oktatási programokat. Az innovációs lánc teljes folyamatát felölelik a nagy
nemzetközi projektek, az ötlettől a megvalósításon át a terjesztésig. 

A Horizon 2020 program három tartalmi pillérre épül: az AMASS projekt a 3., Társadalmi kihívások című részprogramhoz kapcsolódik. Ennek egyik témája a „Társadalmi-gazdasági és kulturális átalakulás a 4. ipari forradalom környezetében”, az inkluzív, innovatív és biztonságos társadalom megvalósítása. A probléma-alapú megköze1 A HORIZON2020 programról itt olvashatunk magyarul. lítés a különböző technológiai és tudományterületek tudásának és erőforrásainak együttes alkalmazását kívánja meg, ideértve a társadalom- és bölcsészettudományokat is. A résztéma, amelyhez munkánk kapcsolódik, a „Társadalmi kihívások és a művészetek” 1.

A teljes cikk itt olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Szalay Tanár Úr búcsúztatása

Damokos Attila filmrendező, Somewhere in Europe Stúdió Beszéd, amely elhangzott 2022. október 15-én, Szalay József rajztanár, mesterpedagógus, Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetettje, a Magyar Rajztanárok Országos...

Rögös úton a csillagokig

Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanár életútjának bemutatása B. Szetlik Ildikó, rajztanár, tanítvány Kedves Olvasó, az alábbiakban Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanárral készült személyes hangvételű interjút teszem közzé. Gitta...

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS - Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely Eplényi Anna,...

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és GimnáziumKárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem Az AMASS...