„A nyugalom szigete”

– avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget?

Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó

Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor Általános Iskolában. Először az értelmileg enyhén sérült gyerekek tagozatán alkalmazta a képzőművészeti terápiát. Majd az integráció előtérbe kerülésével a tagozat megszűnt, és az iskolában a tanulási zavarral, vagy autizmussal illetve egyéb pszichés és tanulási nehézségekkel küzdő integrált gyermekek számára tartott komplex művészeti terápiát. Terápiás tevékenységének „összefoglalásaként” egy pályázat keretében mutatták be az iskola terápiás csoportjának eredményeit. A csoport létrehozásának, működtetésének apró-cseprő szervezési és egyéb tanulságait foglalja össze a cikkben.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Szalay Tanár Úr búcsúztatása

Damokos Attila filmrendező, Somewhere in Europe Stúdió Beszéd, amely elhangzott 2022. október 15-én, Szalay József rajztanár, mesterpedagógus, Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetettje, a Magyar Rajztanárok Országos...

Rögös úton a csillagokig

Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanár életútjának bemutatása B. Szetlik Ildikó, rajztanár, tanítvány Kedves Olvasó, az alábbiakban Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanárral készült személyes hangvételű interjút teszem közzé. Gitta...

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS - Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely Eplényi Anna,...

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és GimnáziumKárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem Az AMASS...