Kezdőlap Rovatok Vizuális kompetencia kutatás Vizuális önértékelő lapok

Vizuális önértékelő lapok

Az önreflektivitás alkalmazásának előnyei és bemutatása konkrét feladatokon keresztül

Paál Zsuzsanna, iparművész www.paalart.hu

Styrna Katalin, művésztanár, Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakgimnázium

Az értékelés leggyakoribb formája a tanári értékelés, mely jó esetben előmozdíthatja a tanuló szakmai fejlődését, de egy rosszul megfogalmazott mondat, vagy alul, illetve felülértékelés problémákat okozhat.
Sok esetben a tanulók számára nem teljesen világos, hogy vizuális kultúra tantárgyból mi is az, amit egy tanár valóban értékel. A feladatok rétegzettsége és összetettsége miatt nem mindig egyértelmű a fejlődés irányvonala és a feladatban megjelenő részegységek fontossága.

Az általam (Paál Zsuzsanna) fejlesztett önértékelő lapok célját két nagyobb területre lehet szétválasztani. Az egyik, hogy az értékelés nézőpontja áthelyeződik a tanuló szemszögébe. A tanuló maga jelöli meg azt a szintet, amit szerinte a saját feladatmegoldásában elért. Saját alkotására rátekintve önreflektíven lép bele az értékelés mezőjébe. A másik cél a feladat részegységeinek megismertetése a tanulókkal az önértékelő lap által. Az alkotómunka gyakran több lépcsőből, több részletből áll, így ezek nem különülnek el mindig tudatosan a tanulók számára. A vizuális önértékelő lap rávilágít a részfeladatok fontosságára és a részegységek egymásra épülésének jelentőségére.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Szalay Tanár Úr búcsúztatása

Damokos Attila filmrendező, Somewhere in Europe Stúdió Beszéd, amely elhangzott 2022. október 15-én, Szalay József rajztanár, mesterpedagógus, Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetettje, a Magyar Rajztanárok Országos...

Rögös úton a csillagokig

Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanár életútjának bemutatása B. Szetlik Ildikó, rajztanár, tanítvány Kedves Olvasó, az alábbiakban Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanárral készült személyes hangvételű interjút teszem közzé. Gitta...

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS - Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely Eplényi Anna,...

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és GimnáziumKárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem Az AMASS...