Kezdőlap Rovatok Vizuális kompetencia kutatás Katarzisz Komplex Művészetterápia, mint továbbképzés és mint módszer, a koronavírus idején

Katarzisz Komplex Művészetterápia, mint továbbképzés és mint módszer, a koronavírus idején

Törzsök-Connolly Éva

Jelen írásommal azon pedagógusokat és más, segítő szakembereket igyekszem megszólítani, akik az eszköztárjuk bővítésének lehetőségeit a művészetalapú módszerek között keresik. A Katarzisz Komplex Művészetterápiával (KKM) akkreditált továbbképzésben megismerkedők e módszer elemeit tudják majd alkalmazni, például az iskolai tevékenységük során, az alapvégzettségükhöz köthetően. Az írásomban ekképpen kitérek a Katarzisz Komplex Művészetterápia rövid bemutatására. Igyekszem betekintést nyújtani abba is, hogy ennek az egészségmegőrző és rekreációs módszernek az elsajátítása miként segítette a továbbképzésben résztvevőket abban, hogy a koronavírus idején ne potenciálisan a gyerekeknek, hanem saját maguknak is segíthessenek lelki egészségük és egyensúlyuk megtartásában, ebben a kihívásokkal teli időszakban. A cikk a második covid – hullám alatt továbbképzésbe járók közül, néhányuk alkotásával és élménymegosztásával zárul, amelyek segíthetik az olvasót is a megértésben.

A Katarzisz Komplex Művészetterápia (KKM) módszereinek és szemléletének alkalmazása által lehetőséget kap a pedagógus arra, hogy a gyerekkel való kapcsolódás kereteit kiszélesítse, teljesebbé tegye. A jelen veszélyhelyzet közepette vagy azt követően a gyermekek számára is felerősödhetnek a KKM olyan jellemzői, mint csoporttámogatás, biztonság, kiszámítható keretek között a szabadság megélése és a feszültségoldás, a veszteségek feldolgozása.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Az OPNI egykori múzeuma és galériája

A pszichotikusok árnyaltabb diagnózisát segítő képi világ kutatása nyomán Európa szerte már a 19. század közepétől kórházakhoz kötődő gyűjtemények alakultak. Ezek sorába tartozott az...

A művészet, mint eszköz

Köszöntöm a kedves olvasókat, Kiss Virág vagyok, rajztanár, művészetterapeuta, egyetemi oktató. Ennek a lapszámnak a fókuszában a művészetterápia és mellette a művészettel nevelés áll. Sokat...

InSEA Hírmondó, 2021 január-február

A távoktatás a művészetpedagógusokat is jelentős kihívások elé állította. A digitális oktatás, a digitális művészetpedagógia ugyanakkor lehetőségeket is teremtett gyakorlataink újragondolására, megújítására. Az InSEA...

Balogh Jenő élete és munkássága, 2. rész.

Az 1965. után következő tíz év Balogh Jenő életének talán legmozgalmasabb időszaka volt. Széleskörű szakmai és közéleti tevékenységének területei hol egymással párhuzamosan, hol egymással...