spot_img
KezdőlapRovatokVizuális kompetencia kutatásKatarzisz Komplex Művészetterápia, mint továbbképzés és mint módszer, a koronavírus idején

Katarzisz Komplex Művészetterápia, mint továbbképzés és mint módszer, a koronavírus idején

Törzsök-Connolly Éva

Jelen írásommal azon pedagógusokat és más, segítő szakembereket igyekszem megszólítani, akik az eszköztárjuk bővítésének lehetőségeit a művészetalapú módszerek között keresik. A Katarzisz Komplex Művészetterápiával (KKM) akkreditált továbbképzésben megismerkedők e módszer elemeit tudják majd alkalmazni, például az iskolai tevékenységük során, az alapvégzettségükhöz köthetően. Az írásomban ekképpen kitérek a Katarzisz Komplex Művészetterápia rövid bemutatására. Igyekszem betekintést nyújtani abba is, hogy ennek az egészségmegőrző és rekreációs módszernek az elsajátítása miként segítette a továbbképzésben résztvevőket abban, hogy a koronavírus idején ne potenciálisan a gyerekeknek, hanem saját maguknak is segíthessenek lelki egészségük és egyensúlyuk megtartásában, ebben a kihívásokkal teli időszakban. A cikk a második covid – hullám alatt továbbképzésbe járók közül, néhányuk alkotásával és élménymegosztásával zárul, amelyek segíthetik az olvasót is a megértésben.

A Katarzisz Komplex Művészetterápia (KKM) módszereinek és szemléletének alkalmazása által lehetőséget kap a pedagógus arra, hogy a gyerekkel való kapcsolódás kereteit kiszélesítse, teljesebbé tegye. A jelen veszélyhelyzet közepette vagy azt követően a gyermekek számára is felerősödhetnek a KKM olyan jellemzői, mint csoporttámogatás, biztonság, kiszámítható keretek között a szabadság megélése és a feszültségoldás, a veszteségek feldolgozása.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK