Designkultúrára fel!

Bevezetés a designkultúra területére

Póczos Valéria, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, vizuális kultúra vezetőtanár; Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Művészettudomány PhD, Designkultúra-tudományi tagozat, doktoranda (IV. évfolyam); Kutatásának címe: Designkultúra a közoktatásban. Témavezetője: Bényei Judit PhD

Az MTA-ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoport tagja, ahol a Moholy-Nagy Vizuális Modulok 3., azaz Környezetkultúra moduljában készített tanítási-tanulási programokat 9 – 11. osztályban.

Absztrakt

A Designkultúrára fel! című cikkemben a designkultúra-tudomány értelmezését és ismertetését végzem, melyben vizsgálom a vizuáliskultúra-tudomány és designkultúra-tudomány elméleti és gyakorlati aspektusait, valamint keresem a közös metszeteket, mely által megvalósítható a közoktatási gyakorlatba integrált designoktatás-módszertan létrehozása.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

„A nyugalom szigete”

- avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget? Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor...

Növény, állat, kő és fa… a Csoport

Tuu133 kiterjesztett alkotói együttműködés Somogyi Laura, Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium Wolf Eszter, Független alkotó A Tuu133 tagjai festőművészként, de a drámapedagógia moreno-i elméletét felhasználva valósítják meg művészeti...

Digitális kreativitás fejlesztés távoktatási környezetben

Egy 3D tervező projekt Klima Gábor, ELTE PPK NDI;Eötvös József Gimnázium A 3D tervezés, illetve a digitális kreativitás fejlesztés a vizuális kultúra tantárgy olyan lehetséges új...

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban  Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel,...