Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Kortárs művészettel nevelés

Kortárs művészettel nevelés

Kortárs művészet modul a gyakorlatban

Pók Tímea, Kőbányai Szent László Gimnázium

A középiskolásoknak szóló kortárs képzőművészet modul tanítási-tanulási programja fejleszti a fiatalok vizuális kommunikációs képességét, melyet sokféle készség csiszolása és a legkülönbözőbb ismeretek elsajátítása által egyre jobban működtetnek. A programban bemutatott asszociációs tartalmakkal telített kortárs művek elsősorban a gyújtószikra szerepét játsszák, aktiválják a kreativitást, támogatják a szabadabb beszélgetések kialakulását és azt, hogy a diákokban lényegi művészeti, személyes és az egész társadalom jövőjét érintő kérdések ébredjenek. A fiataloknak könnyebb inspirációt meríteniük a jelenkor alkotásaiból, mint letűnt idők műtárgyaiból, hiszen a jelenben nagyobb a személyes érintettségük, ezzel a vizuális nyelvezettel együtt nőnek fel, ezért ha ilyen karakterű művek mentén foglalkozunk a művészeti nevelésükkel, akkor érzik, hogy figyelünk rájuk, róluk van szó. 

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

„A nyugalom szigete”

- avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget? Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor...

Növény, állat, kő és fa… a Csoport

Tuu133 kiterjesztett alkotói együttműködés Somogyi Laura, Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium Wolf Eszter, Független alkotó A Tuu133 tagjai festőművészként, de a drámapedagógia moreno-i elméletét felhasználva valósítják meg művészeti...

Digitális kreativitás fejlesztés távoktatási környezetben

Egy 3D tervező projekt Klima Gábor, ELTE PPK NDI;Eötvös József Gimnázium A 3D tervezés, illetve a digitális kreativitás fejlesztés a vizuális kultúra tantárgy olyan lehetséges új...

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban  Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel,...