2000 óta dolgozunk a művészetoktatásban, megfelelve az intézménytípus céljainak, mégis sajátos fókuszú pedagógiai programot alakítottunk ki. Ezt pedig az a helyzet hozza, hogy egy leszakadó térségben dolgozunk:. Hat településen, 600 körüli tanulólétszámmal, tanítványaink 70%-a hátrányos helyzetű, és ennek több mint fele halmozottan hátrányos helyzetű, zömében roma gyermek. Itt a pedagógiai módszerek más rendszerével kell dolgoznunk, és azt hiszem, a célokat is másképp kell meghatároznunk. A 21 év alatt, mióta dolgozunk, sokat fejlődött az Igazgyöngy módszertana. Történetiségében is nyomon követhető ez, hiszen idővel egyre pontosabb beavatkozási formákat találtunk, no meg a helyzet is mindig változásra késztetett, hiszen egy iskolának mindig igazodnia kell a változó társadalmi közeghez. Nem találtunk fel semmi különlegeset, azt hiszem, az tekinthető másnak, ha tetszik innovációnak, hogy más, a körülményekhez igazodó módszerekkel és attitűddel rendszerekben gondolkodva végezzük a munkánkat.
Gyakran hívnak minket művészetterápiával foglalkozó konferenciára, és jönnek hozzánk ezt tanuló hallgatók is, gyakorlatra. Mindig elmondom, hogy mi nem a klasszikus művészetterápiával foglalkozó intézmény vagyunk…de ez nem tántorít el senkit. Vagy mégis van kapcsolódásunk ehhez? Nyilván, ha úgy nézem, a munkánk sikeres bizonyos problémák megoldásában, akkor megvan a kapocs. Máskor viszont azt látom, hogy ezt, amit és ahogy próbálunk, nem szabad kicímkézni csak a problémákra. Mert erre a tanítási módszerre, attitűdre így, ehhez hasonló formában lenne szüksége minden gyereknek.
2000 óta dolgozunk a művészetoktatásban, megfelelve az intézménytípus céljainak, mégis sajátos fókuszú pedagógiai programot alakítottunk ki. Ezt pedig az a helyzet hozza, hogy egy leszakadó térségben dolgozunk: Hat településen, 600 körüli tanulólétszámmal, tanítványaink 70%-a hátrányos helyzetű, és ennek több mint fele halmozottan hátrányos helyzetű, zömében roma gyermek.
Itt a pedagógiai módszerek más rendszerével kell dolgoznunk, és azt hiszem, a célokat is másképp kell meghatároznunk. A 21 év alatt, mióta dolgozunk, sokat fejlődött az Igazgyöngy módszertana. Történetiségében is nyomon követhető ez, hiszen idővel egyre pontosabb beavatkozási formákat találtunk, no meg a helyzet is mindig változásra késztetett, hiszen egy iskolának mindig igazodnia kell a változó társadalmi közeghez. Nem találtunk fel semmi különlegeset, azt hiszem, az tekinthető másnak, ha tetszik innovációnak, hogy a szokásostól eltérően, a körülményekhez igazodva végezzük munkánkat.