Tárgy- és környezetkultúra tanítása rajzórákon
az általános iskolák felső tagozatán
Szász Regina, Újpesti Szigeti József Utcai Általános Iskola, Budapest
Milyen lehetőségeink vannak az igencsak szűkre szabott időkeretben (heti 1 x 45 perc), általános tanrendű osztályban a megszokottól interaktívabb rajz – vizuális kultúra órát tartani? Mindannyiunk számára fontos (pedagógusként és szülőként egyaránt), hogy inspiráljuk, sikerélményhez juttassuk, személyiségük pozitív megerősítésében segítsük diákjainkat. Ebben nagyszerű segítségemre volt a MTA Szakmódszertani pályázat (MTA-ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoport, Moholy-Nagy Vizuális Modulok: a 21. századi képi nyelv tanítása Környezetkultúra modul, 2016-2020) tanítási-tanulási programjában való részvételem. Az Újpesti Szigeti József Általános Iskola rajztanáraként szeretném bemutatni mindazokat a készségeket, fantáziát, kreativitást fejlesztő feladatokat és a diákok munkáit, melyekkel a program keretében foglalkoztunk. Tematikák: 5. osztály – játék, modellezés, 6. osztály – csomagolás, 7. osztály – öltözködés. Izgalmas utazás volt a feladatok mentén végig kísérni egy-egy osztály közösséggé kovácsolódását és a diákok személyiségének változását.