Részlet az 5-8. évfolyamok számára írt „kortárs vizuális művészet tanítása” modul programjából és megvalósításának tapasztalataiból
Geisbühl Tünde, Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Budapest
Absztrakt
Ki ne szeretné megőrizni fiatalságát? Még a mesékben is az örök élet vizét, eszenciáját keresik a szereplők. A külsőségekben oly sok mindent meg tudunk tenni a fiatalság megtartásáért, és hogy a fiatalokhoz tartozónak érezhessük magunkat, ám a szellemi korszerűség, frissesség megőrzésének lehetőségeiről időnként megfeledkezünk. A nevelési-oktatási programjainkat is időről időre újragondoljuk, törekedve a korszerűre. Ugyanakkor mégis hajlamosak vagyunk csak a biztonságos, komfortérzésünket nem bolygató, jól megszokott klasszikus és klasszikus modern képzőművészet példáit használni, mintsem belevetni magunkat a valóban kortárs vizuális művészet megismerésébe, s alkalmazni az általa kínált lehetőségeket. Pedig, igenis érdemes nyitottan és kíváncsian fordulni a kortárs vizuális művészet felé, mert rendkívül hasznos, sokrétű támogatást kínál a tanítás során, miközben segít korszerűnek, frissnek maradni. Ehhez szeretnék nyújtani egy kis ízelítőt.