Innovatív módszerek a nyíregyházi Eötvös Gyakorlóiskolában
Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
A digitális kompetencia fejlesztésére és a médiatudatos fogyasztói szerep kialakítására helyezett nagy hangsúlyt a Magyar Tudományos Akadémia tantárgy-pedagógiai kutatását megvalósító Moholy – Nagy Vizuális Modulok egyik kísérleti programja. A vizuális médiakultúra modul az általános iskolai és gimnáziumi oktatást érintően, az informatika, képzőművészet, mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgyak kapcsolatát erősítve, korszerű tananyag és módszertani segédletek kidolgozását tűzte ki célul, majd ezek kipróbálását különböző oktatási környezetben valósította meg. A nyíregyházi Eötvös Gyakorlóiskolában két gimnáziumi osztály diákjai vehettek részt az innovatív módszereket alkalmazó, korszerű ismereteket feldolgozó vizuális kultúra tanórákon, ezek eredményességét és hatékonyságát több fejlesztési területet érintő mérésekkel is igazolták a kutatás során.