Kedvcsináló, kreatív művészeti és technikai feladatok ötödik – nyolcadik osztályosoknak
Beliczay Zsófia, Baár-Madas Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium, Budapest
A hirtelen jött tavaszi online oktatás szinte minden pedagógusnak kihívást jelentett. A kialakult helyzethez gyorsan és hatékonyan kellett igazodni a rajz, a vizuális kultúra illetve a technika és a tervezés oktatása terén is. Ötödikes, hatodikos és hetedikes diákjaimmal csöppentünk bele ebbe a váratlan és szokatlan helyzetbe. Iskolánk gyorsan alkalmazkodott a CANVAS* rendszer bevezetésével, amin keresztül hatékonyan folyt tovább a diákokkal a közös munka a vizuális kommunikáció nyelvén.
Mikor szembesültem az online oktatással, első gondolatom az volt, hogy hogyan fogok egy „készségtárgyat” oktatni, ahol a vizualitásnak, a kreativitásnak hatalmas szerepe van? Szerencsére nagyon gyorsan jött a felismerés, hogy így olyan feladatok kiadására nyílik lehetőségem, amik az iskola falain belül, nagy létszámú osztályokban kivitelezhetetlenek lennének. Ezért óráim megtervezésénél lényeges szemponttá vált, hogy a feladatok „csak” otthon legyenek megvalósíthatók.
A teljes cikk ide kattintva olvasható.