Beszámoló a Lépcsőszeminárium első gyakornoki programjáról
Tomcsányi Sára, egyetemi hallgató
Balogh Ábel, középiskolai tanár
Írásunkban a Lépcsőszeminárium gyakornokaiként azzal foglalkozunk, miként tudnak közművelődési intézmények nyitni a látogatóik felé. Elsősorban saját tapasztalatainkra támaszkodunk. A gyakornoki programba mindketten a múzeumi intézményrendszeren kívülről kerültünk. Úgy veszünk részt több múzeum közös programjának kialakításában, hogy mi magunk egyikhez sem tartozunk. Helyzetünkben egyszerre látjuk a látogató és a dolgozó szemével a dolgokat. Példánkon keresztül igyekszünk bemutatni, miként tudnak a múzeumok külső szereplőket bevonni, közösséget építeni, elkötelezett múzeumlátogatókat
faragni. A szövegben röviden áttekintjük a múzeumok közösségépítési feladatait, bemutatjuk a Lépcsőszemináriumot és az ott folyó munkát, majd személyes tapasztalatainkkal, inspirációinkkal zárjuk az írást. Törekszünk rá, hogy rávilágítsunk, milyen lehetőségeket rejt magában a múzeumok számára akár egyetemi hallgatók, akár pedagógusok megszólítása.