Játékos elméletek
Kocsisné Maráczi Margit, Makói József Attila Gimnázium
Változó világunkban a vizuális kultúra tanítása és ezen belül a művészettörténet, a műelemzés tanítása is jelentős változásokon ment keresztül, de minden tantervben
szerepet kapott. A művészettörténet segítségével a NAT-ban megfogalmazott ulcskompetenciák jól fejleszthetők. Fontos feladatomnak tartom, hogy tanítási gyakorlatom során megtaláljam a hidat az elméleti és gyakorlati ismeretek között.
Ezáltal nyolc- és négyévfolyamos gimnáziumi tanítványaim az ismereteik és
a készségeik fejlődésén túl képesek legyenek a műalkotásokhoz vezető
személyes út önálló megtalálására. Az alkotva befogadó tevékenységformák alkalmat adnak arra, hogy kapcsolat alakuljon ki természet, tudomány, és kultúra területén
szerzett ismereteik között és eligazodjanak a múlt és a jelen vizuális világában, amelynek hatására tárlatlátogató, múzeumkedvelő közönséggé válhatnak.
A fenti céljaim megvalósításához tanításom során a következő alapelveket alkalmazom: sokrétűen, változatosan, érdekesen, mindig új módszerekkel, játékosan, digitálisan is.
A tanítási órákon és a múzeumpedagógiai foglalkozásokon túl gimnáziumunk kARTon képzőművészeti körében, Gólyatáboraink Nyomot hagyunk című tanteremfestési programjaiban (1-6. kép), és nemzetközi kapcsolatainkban is helyet kapnak a művészeti ismeretek elmélyítésére szolgáló témák és alkotói tevékenységformák.