Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Hagyományos és új utak a művészettörténet tanításában

Hagyományos és új utak a művészettörténet tanításában

Játékos elméletek

Kocsisné Maráczi Margit, Makói József Attila Gimnázium

Változó világunkban a vizuális kultúra tanítása és ezen belül a művészettörténet, a műelemzés tanítása is jelentős változásokon ment keresztül, de minden tantervben
szerepet kapott. A művészettörténet segítségével a NAT-ban megfogalmazott ulcskompetenciák jól fejleszthetők. Fontos feladatomnak tartom, hogy tanítási gyakorlatom során megtaláljam a hidat az elméleti és gyakorlati ismeretek között.

Ezáltal nyolc- és négyévfolyamos gimnáziumi tanítványaim az ismereteik és
a készségeik fejlődésén túl képesek legyenek a műalkotásokhoz vezető
személyes út önálló megtalálására. Az alkotva befogadó tevékenységformák alkalmat adnak arra, hogy kapcsolat alakuljon ki természet, tudomány, és kultúra területén
szerzett ismereteik között és eligazodjanak a múlt és a jelen vizuális világában, amelynek hatására tárlatlátogató, múzeumkedvelő közönséggé válhatnak.
A fenti céljaim megvalósításához tanításom során a következő alapelveket alkalmazom: sokrétűen, változatosan, érdekesen, mindig új módszerekkel, játékosan, digitálisan is.
A tanítási órákon és a múzeumpedagógiai foglalkozásokon túl gimnáziumunk kARTon képzőművészeti körében, Gólyatáboraink Nyomot hagyunk című tanteremfestési programjaiban (1-6. kép), és nemzetközi kapcsolatainkban is helyet kapnak a művészeti ismeretek elmélyítésére szolgáló témák és alkotói tevékenységformák.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Szalay Tanár Úr búcsúztatása

Damokos Attila filmrendező, Somewhere in Europe Stúdió Beszéd, amely elhangzott 2022. október 15-én, Szalay József rajztanár, mesterpedagógus, Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetettje, a Magyar Rajztanárok Országos...

Rögös úton a csillagokig

Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanár életútjának bemutatása B. Szetlik Ildikó, rajztanár, tanítvány Kedves Olvasó, az alábbiakban Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanárral készült személyes hangvételű interjút teszem közzé. Gitta...

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS - Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely Eplényi Anna,...

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és GimnáziumKárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem Az AMASS...