Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Egység és egyéniség

Egység és egyéniség

egy komplex művészeti csoport inkluzív programja

Egervári Júlia Dunakanyar Általános Iskola, Eszterházy Károly Egyetem
Szabó Beatrix Dunakanyar Általános Iskola

Megszólal a csengettyű, körbe ülnek a gyerekek. Elindul a „hogy vagy” kör, megtudjuk ki mit álmodott, hogy aludt, milyen volt az előző napja, hogy érzi most magát, ki az, aki élénk, energiával teli, ki az, aki álmos, még nagyokat ásít, nincs is kedve semmihez… ki milyen szín, időjárási jelenség, melyik állat, hangszer vagy étel lenne. Ismerkedünk, hangolódunk. 

2018 tavaszán indult el az első GOMB foglalkozásunk alsó tagozatosok számára, melynek a szentendrei Dunakanyar Általános Iskola adott otthont. Mindketten művészet pártoló, képzőművészetet és pedagógiát tanult emberek vagyunk. Új pedagógiai módszerekkel és attitűddel szerettük volna azt a vizuális kommunikációs eszköztárat felhasználni, amit az évek alatt elsajátítottunk. A célunk az volt, hogy kiemeljük a művészet azon részét, amely segíti összehangolni az egyén érzelmi és gondolati világát. Pedagógusi pályánk során azt észleltük, hogy sok gyermek nehezen találja önmagához, a társaihoz és a környezetében élő felnőttekhez a megfelelő utat. Ebben az esetben előfordul, hogy érzéseiket, konfliktusokat generálva igyekeznek a világ tudtára hozni. Ezt a már-már tendenciát mutató jelenséget is figyelembe vettük akkor, amikor létrehoztuk a Globális Művész Brancsot (GOMB). Mivel mindketten a Dunakanyar Általános Iskola vizuális kultúra tanárai vagyunk, az iskola közösségének igényeit is figyelembe vettük. 

A teljes cikket ide kattintva olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Előző cikkElasztIQs Iskola
Következő cikkÉrintések

KIEMELT CIKKEK

Kísérlet a korszerűségre

A vizuális kultúra okostankönyvek a Nemzeti Köznevelési Portálon Törőcsik Katalin, témavezetőDr. Domonkos Péter, digitális szerkesztőOktatási Hivatal, Digitális Tananyagfejlesztési Osztály Korszerűnek lenni a tankönyvfejlesztés terén ma háromszoros...

Designkultúra modulok oktatási segédanyagainak fejlesztése 1 – 12. osztályig

Póczos Valéria, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, vizuális kultúra vezetőtanár; Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Művészettudomány PhD, Designkultúra-tudományi tagozat, doktorjelölt; Kutatásának címe: Designkultúra...

Vizuális kultúra feladatgyűjtemények a gimnázium 11-12. osztálya számára

Mészáros Zsuzska, vizuális kultúra tanár, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Corvin Rajziskola, designped.com Írásomban bemutatom az Oktatási Hivatal gondozásában megjelent Vizuális kultúra...

Képzőművészeti feladatgyűjtemény tervezet

Szávai István, nyugdíjas rajztanár, szavaiistvan.hu Régóta gyűjtöm saját és kollégáim óraleírásait, képekkel illusztrálva, egy online hozzáférhető feladatbank létrehozásának reményével. A gyűjtemény adatbázisba rendezett feladatokat tartalmazna,...