spot_img

Egység és egyéniség

egy komplex művészeti csoport inkluzív programja

Egervári Júlia Dunakanyar Általános Iskola, Eszterházy Károly Egyetem
Szabó Beatrix Dunakanyar Általános Iskola

Megszólal a csengettyű, körbe ülnek a gyerekek. Elindul a „hogy vagy” kör, megtudjuk ki mit álmodott, hogy aludt, milyen volt az előző napja, hogy érzi most magát, ki az, aki élénk, energiával teli, ki az, aki álmos, még nagyokat ásít, nincs is kedve semmihez… ki milyen szín, időjárási jelenség, melyik állat, hangszer vagy étel lenne. Ismerkedünk, hangolódunk. 

2018 tavaszán indult el az első GOMB foglalkozásunk alsó tagozatosok számára, melynek a szentendrei Dunakanyar Általános Iskola adott otthont. Mindketten művészet pártoló, képzőművészetet és pedagógiát tanult emberek vagyunk. Új pedagógiai módszerekkel és attitűddel szerettük volna azt a vizuális kommunikációs eszköztárat felhasználni, amit az évek alatt elsajátítottunk. A célunk az volt, hogy kiemeljük a művészet azon részét, amely segíti összehangolni az egyén érzelmi és gondolati világát. Pedagógusi pályánk során azt észleltük, hogy sok gyermek nehezen találja önmagához, a társaihoz és a környezetében élő felnőttekhez a megfelelő utat. Ebben az esetben előfordul, hogy érzéseiket, konfliktusokat generálva igyekeznek a világ tudtára hozni. Ezt a már-már tendenciát mutató jelenséget is figyelembe vettük akkor, amikor létrehoztuk a Globális Művész Brancsot (GOMB). Mivel mindketten a Dunakanyar Általános Iskola vizuális kultúra tanárai vagyunk, az iskola közösségének igényeit is figyelembe vettük. 

A teljes cikket ide kattintva olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Előző cikk
Következő cikk

KIEMELT CIKKEK