Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Vizuális nevelés, műszaki rajz

Vizuális nevelés, műszaki rajz

tanítását támogató tankönyv koncepciója sajátos nevelési igényű tanulók részére

Kele-Szabó Ágnes, Salgótarjáni Madách Imre Gimnázium

A tankönyv ismeretanyaga illeszkedik a tantárgyra vonatkozó kerettantervi követelményekhez. Célja, hogy fejlessze a gyerekek vizuális kultúráját, a képi világ megismerésének képességét, bővítse az önkifejezés technikai lehetőségét, a művészet érzelmi és értelmi hatásának segítségével hozzájáruljon személyiségük fejlődéséhez. Fejlessze a koncentráló-, megfigyelőés reprodukáló készséget, a kreativitást. Megismertesse a valóság leképezésének lehetséges módjait, ezzel fejlesztve a síkon történő és a térbeli tájékozódás képességét. Művészeti alkotások megismertetésével, a kultúra alapértékeinek közvetítésével törekszik az élményszerző tanításra. Az egyes feladatok fejlesztik a koordinációt, a finommotorikus mozgást, az érzéki tapasztalást, különböző érzékszervek észleléseinek összekapcsolását, az anyagi minőségek megkülönböztetését, a személyes és tágabb környezet elemeinek megfigyelését, dekódolását. A síkábrázoláson túl különös jelentőséggel bír a térlátás kialakítása, erősítése, a szabadkézi rajzokon túl a műszaki rajzok értelmezése, célnak megfelelő készítése, az ábrázoló geometria alapelemeinek megismerése. A digitális környezetre vonatkozó feladatok -felvillantva a lehetőségeket és a veszélyeket- segítenek eligazodni az  intermediális világban, a diákok jelentős lépéseket tehetnek a tudatos médiahasználat felé.

A teljes cikk ide kattintva olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Kísérlet a korszerűségre

A vizuális kultúra okostankönyvek a Nemzeti Köznevelési Portálon Törőcsik Katalin, témavezetőDr. Domonkos Péter, digitális szerkesztőOktatási Hivatal, Digitális Tananyagfejlesztési Osztály Korszerűnek lenni a tankönyvfejlesztés terén ma háromszoros...

Designkultúra modulok oktatási segédanyagainak fejlesztése 1 – 12. osztályig

Póczos Valéria, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, vizuális kultúra vezetőtanár; Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Művészettudomány PhD, Designkultúra-tudományi tagozat, doktorjelölt; Kutatásának címe: Designkultúra...

Vizuális kultúra feladatgyűjtemények a gimnázium 11-12. osztálya számára

Mészáros Zsuzska, vizuális kultúra tanár, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Corvin Rajziskola, designped.com Írásomban bemutatom az Oktatási Hivatal gondozásában megjelent Vizuális kultúra...

Képzőművészeti feladatgyűjtemény tervezet

Szávai István, nyugdíjas rajztanár, szavaiistvan.hu Régóta gyűjtöm saját és kollégáim óraleírásait, képekkel illusztrálva, egy online hozzáférhető feladatbank létrehozásának reményével. A gyűjtemény adatbázisba rendezett feladatokat tartalmazna,...