Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Egy műalkotás szerepe anorexiás kamaszokkal végzett klinikai művészetterápiás folyamatban

Egy műalkotás szerepe anorexiás kamaszokkal végzett klinikai művészetterápiás folyamatban

„Metszett vázában üvegvirágok várják a tavaszt”

Rozgonyi Emőke, művészet-, család- és párterapeuta,
Semmelweis Egyetem I.sz Gyermekgyógyászati Klinika Gyermekpszichiátriai Osztály

A publikáció rövid leírást ad Rembrandt – A tékozló fiú hazatérése című kép alapján indított művészetterápiás folyamatról. (A műalkotás és egy hozzá kapcsolódó rövid elemzés megtekinthető a következő forráshelyen: Ide kattintva: Rembrandt) A rövid esetbemutatón keresztül betekintést nyerhetünk egy művészettörténeti alkotásból
kiinduló, apró lépésekben haladó munkafolyamatra, mely személyes kapcsolódásra ad felületet, egyben lehetőséget teremt a lassításra, távolításra is. Terhelt lelkiállapotban
gyakran feszültség, szégyenérzet kíséri az alkotó folyamatot, mivel az alkotáson keresztül gyorsan formát kap és láthatóvá válik olyan pszichés tartalom, amit készítője maga sem ért, miért történik az benne, sok esetben nincs készen arra, hogy szembe nézzen azzal, s még az is terheli a helyzetet, hogy a szakember jobban érti a kifejező eszközeit, mint ő a saját tartalmait. A bemutatott művészetterápiás lépéssor egy konkrét terápiás esetben nyújtott segítséget, amikor sikerült ebben a törékeny állapotban biztonságosan hozzáférni mélylélektani tartalmakhoz. Ilyen módon, az alkotás átmeneti teret tudott nyújtani, amíg a beteg megerősödött annyira, hogy képes lett elfogadni azt, ami a képei felületén spontán megmutatkozott.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Szalay Tanár Úr búcsúztatása

Damokos Attila filmrendező, Somewhere in Europe Stúdió Beszéd, amely elhangzott 2022. október 15-én, Szalay József rajztanár, mesterpedagógus, Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetettje, a Magyar Rajztanárok Országos...

Rögös úton a csillagokig

Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanár életútjának bemutatása B. Szetlik Ildikó, rajztanár, tanítvány Kedves Olvasó, az alábbiakban Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanárral készült személyes hangvételű interjút teszem közzé. Gitta...

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS - Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely Eplényi Anna,...

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és GimnáziumKárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem Az AMASS...