Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Megértetni és inspirálni

Megértetni és inspirálni

Hogyan és miért szemléltetünk mi, rajztanárok

Inges Dorottya, Szegedi Tudományegyetem, Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Rajz-művészettörténet Tanszék

Akadályozza-e a kreatív, önálló alkotást a rajzórákon az, ha az órai alkotói feladat elmagyarázása mellett rögtön megoldásokat is mutatunk a tanulóknak? Van-e olyan
szemléltetési mód, amely jobban támogatja a tanulók kreativitásának aktivizálódását? A feladatismertetésekhez milyen szemléltetési módszereket alkalmaznak ma a rajztanárok? Annak érdekében, hogy képet kapjak az alkotófeladat
magyarázatához csatolt szemléltetési módszerekről és szokásokról, egy átfogóbb utatás részeként, 2020-ban felmérést végeztem a rajzot tanítók körében, 220 gyakorló rajztanár részvételével. A szemléltetési szokásaikra irányuló kérdéseken túl megkérdeztem őket arról is, mik a tapasztalataik és mi a véleményük az ebben a munkavégzési stádiumban használt szemléltetés hasznosságáról. A vizsgálat nem
csak a felmérésben részt vettek szemléltetési szokásait, módszereit és tapasztalatait térképezte fel, hanem olyan ismétlődő problémákra is rávilágított, amelyekkel ma a rajztanárok küzdenek.

A teljes cikk ide kattintva olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Szalay Tanár Úr búcsúztatása

Damokos Attila filmrendező, Somewhere in Europe Stúdió Beszéd, amely elhangzott 2022. október 15-én, Szalay József rajztanár, mesterpedagógus, Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetettje, a Magyar Rajztanárok Országos...

Rögös úton a csillagokig

Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanár életútjának bemutatása B. Szetlik Ildikó, rajztanár, tanítvány Kedves Olvasó, az alábbiakban Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanárral készült személyes hangvételű interjút teszem közzé. Gitta...

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS - Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely Eplényi Anna,...

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és GimnáziumKárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem Az AMASS...