Az Ezüsthíd mesealapú örökségközvetítő módszer bemutatása
Borsos Levente, magyar mint idegen nyelv tanár, Hankuk Idegen Nyelvi Egyetem
Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem
A cikk a DANUrB+ projekt keretében a kultúrAktív Egyesület által kifejlesztett Ezüsthíd nevű foglalkozássorozat példáján vizsgálja az alkotó tevékenységek szerepét a lakókörnyezetben szerzett tapasztalatok feldolgozásában (Szilágyi-Nagy, Borsos, Sebestyén, de Tricaud és Szentkirályi, 2022). A 8–10 éves korosztályt megcélzó foglalkozássorozatban egy Duna menti legendákra épülő kerettörténet foglalja egységes keretbe a lakóhely élményszerű felfedezésére irányuló sétafoglalkozásokat, a sétákon szerzett élményekre épülő alkotófoglalkozásokat és az egész folyamatot lezáró társasjátékozást, amelyhez a kellékeket maguk a gyerekek készítik el az alkotófoglalkozások során. A szakterületeken átívelő fejlesztőcsapat (építész, pedagógus, művészettörténész, múzeumpedagógus, tájépítész) által kifejlesztett, rugalmasan alakítható módszertan számos lehetőséget biztosít a tantárgyi integrációra, a helyi adottságokhoz (gyerekcsoport, település, intézmény stb.) való adaptálásra, amelyhez a szabadon elérhető módszertani útmutató nyújt részletes gyakorlati útmutatást a vállalkozó kedvű pedagógusoknak.