Egervári Júlia Dunakanyar Általános Iskola, Eszterházy Károly Egyetem
Szabó Beatrix Dunakanyar Általános Iskola
Megszólal a csengettyű, körbe ülnek a gyerekek. Elindul a „hogy vagy” kör, megtudjuk ki mit álmodott, hogy aludt, milyen volt az előző napja, hogy érzi most magát, ki az, aki élénk, energiával teli, ki az, aki álmos, még nagyokat ásít, nincs is kedve semmihez… ki milyen szín, időjárási jelenség, melyik állat, hangszer vagy étel lenne. Ismerkedünk, hangolódunk.
2018 tavaszán indult el az első
GOMB foglalkozásunk alsó tagozatosok számára, melynek a
szentendrei Dunakanyar Általános
Iskola adott otthont. Mindketten
művészet pártoló, képzőművészetet és pedagógiát tanult emberek
vagyunk. Új pedagógiai módszerekkel és attitűddel szerettük volna azt
a vizuális kommunikációs eszköztárat felhasználni, amit az évek alatt
elsajátítottunk. A célunk az volt,
hogy kiemeljük a művészet azon részét, amely segíti összehangolni az
egyén érzelmi és gondolati világát.
Pedagógusi pályánk során azt észleltük, hogy sok gyermek nehezen
találja önmagához, a társaihoz és a
környezetében élő felnőttekhez a
megfelelő utat. Ebben az esetben
előfordul, hogy érzéseiket, konfliktusokat generálva igyekeznek a
világ tudtára hozni. Ezt a már-már
tendenciát mutató jelenséget is
figyelembe vettük akkor, amikor létrehoztuk a Globális Művész Brancsot
(GOMB). Mivel mindketten a Dunakanyar Általános Iskola vizuális
kultúra tanárai vagyunk, az iskola
közösségének igényeit is figyelembe vettük.