Kezdőlap Rovatok Pedagógus életpálya Mentorálás, avagy a tanárrá formálás lehetőségei

Mentorálás, avagy a tanárrá formálás lehetőségei

A MOME tanár szakos hallgatóinak mentorálása a Képző-és Iparművészeti Szakgimnázium festő szakán – Bodóczky István emlékére

Sinkó István ny. művésztanár, képzőművész, művészeti író

Bevezető
A 2013-14- es tanévben vettem át a mentortanári munkát Bodóczky Istvántól, a Kisképző (Képző-és Iparművészeti Szakgimnázium) festő osztályában. Bodóczky, akárcsak én
is, a festő szak tanára volt, ugyanakkor a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) tanár szakos (különböző iparművész szakokon végzett) hallgatóit mentoráltuk. Azaz a textiles, keramikus, grafikus, fotós stb. szakokon már szakmai diplomával rendelkező, de a tanárszakot is a MOME keretei között végző tanárjelöltek jelentek meg nálunk. Pallag Andrea és Bényei Judit voltak a mentorok és a hallgatók között kapcsolatot tartó, amúgy számukra módszertani képzést nyújtó MOME-s tanárok. 

A velük való együttműködés alakította ki azt a metódust, aminek alapján félévenként két-három hallgatót fogadtunk. Az első félévben gyakorló tanítást, a második félévben érkezők ezen felül vizsgatanítást is tartottak. Az évek során kialakult (át-, meg átalakult) szisztéma alapján minimum 60 óra hospitálás és 12 óra gyakorló tanítás volt a kötelező egy tanárjelöltnek, a második félévben még plusz 1 órányi vizsgatanítás bizottság előtt.

A hallgatók természetesen az egyetemi óráikra is jártak, kivéve a második félév elején az úgy nevezett intenzív ciklusban, amikor csak a gyakorlóiskolákban voltak jelen. (A MOME-nak még a Városmajori Gimnázium, a Fazekas Gimnázium, a Divatiskola és a Jelky András szakközépiskola voltak gyakorló intézményei).

A cikk ide kattintva olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

InSEA Hírmondó – 2021 ősz/tél

Nézzük, mi újság az InSEA házatáján! Annyi bizonyos, hogy nehéz, de izgalmas éven vagyunk túl, a művészetpedagógia és a távoktatás pedig, ha nem is...

„Arány, Irány, Tónus”

Egy kinetikus szobrászművész a közoktatásban Hangyel Orsolya, Dargay Lajos Alapítvány A múlt század második felére a közoktatásban történő vizuális művészeti nevelés eltávolodott mind a kortárs művészettől,...

Bálványos Huba, a tanár

1. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Hazánk kulturális életének kevés olyan személyisége van, akinek eredményes képzőművészi alkotó tevékenységét országos hírű művészetpedagógiai munka is...

Ha nyár, akkor tábor(oztatás)!

Egy múzeumpedagógus gondolatai a vakációról Székely Ágnes, MTM Mátra Múzeuma, Gyöngyös Kedves Olvasó! Neked mi jut eszedbe a nyárról? Ha az első gondolatod az, hogy „hurrá...