Kezdőlap Rovatok Pedagógus életpálya Mentorálás, avagy a tanárrá formálás lehetőségei

Mentorálás, avagy a tanárrá formálás lehetőségei

A MOME tanár szakos hallgatóinak mentorálása a Képző-és Iparművészeti Szakgimnázium festő szakán – Bodóczky István emlékére

Sinkó István ny. művésztanár, képzőművész, művészeti író

Bevezető
A 2013-14- es tanévben vettem át a mentortanári munkát Bodóczky Istvántól, a Kisképző (Képző-és Iparművészeti Szakgimnázium) festő osztályában. Bodóczky, akárcsak én
is, a festő szak tanára volt, ugyanakkor a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) tanár szakos (különböző iparművész szakokon végzett) hallgatóit mentoráltuk. Azaz a textiles, keramikus, grafikus, fotós stb. szakokon már szakmai diplomával rendelkező, de a tanárszakot is a MOME keretei között végző tanárjelöltek jelentek meg nálunk. Pallag Andrea és Bényei Judit voltak a mentorok és a hallgatók között kapcsolatot tartó, amúgy számukra módszertani képzést nyújtó MOME-s tanárok. 

A velük való együttműködés alakította ki azt a metódust, aminek alapján félévenként két-három hallgatót fogadtunk. Az első félévben gyakorló tanítást, a második félévben érkezők ezen felül vizsgatanítást is tartottak. Az évek során kialakult (át-, meg átalakult) szisztéma alapján minimum 60 óra hospitálás és 12 óra gyakorló tanítás volt a kötelező egy tanárjelöltnek, a második félévben még plusz 1 órányi vizsgatanítás bizottság előtt.

A hallgatók természetesen az egyetemi óráikra is jártak, kivéve a második félév elején az úgy nevezett intenzív ciklusban, amikor csak a gyakorlóiskolákban voltak jelen. (A MOME-nak még a Városmajori Gimnázium, a Fazekas Gimnázium, a Divatiskola és a Jelky András szakközépiskola voltak gyakorló intézményei).

A cikk ide kattintva olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Az OPNI egykori múzeuma és galériája

A pszichotikusok árnyaltabb diagnózisát segítő képi világ kutatása nyomán Európa szerte már a 19. század közepétől kórházakhoz kötődő gyűjtemények alakultak. Ezek sorába tartozott az...

A művészet, mint eszköz

Köszöntöm a kedves olvasókat, Kiss Virág vagyok, rajztanár, művészetterapeuta, egyetemi oktató. Ennek a lapszámnak a fókuszában a művészetterápia és mellette a művészettel nevelés áll. Sokat...

InSEA Hírmondó, 2021 január-február

A távoktatás a művészetpedagógusokat is jelentős kihívások elé állította. A digitális oktatás, a digitális művészetpedagógia ugyanakkor lehetőségeket is teremtett gyakorlataink újragondolására, megújítására. Az InSEA...

Balogh Jenő élete és munkássága, 2. rész.

Az 1965. után következő tíz év Balogh Jenő életének talán legmozgalmasabb időszaka volt. Széleskörű szakmai és közéleti tevékenységének területei hol egymással párhuzamosan, hol egymással...