Kezdőlap Rovatok Designkultúra és Környezetkultúra A kertművészet és kerttörténet műelemzési megközelítése

A kertművészet és kerttörténet műelemzési megközelítése

A kerttörténet oktatási lehetőségei iskolai környezetben

Eplényi Anna PhD – G. Tar Imola PhD – Takács Katalin PhD
MATE – Magyar Agrár-, és Élettudományi Egyetem, Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézet docensei, a kertművészetet és kerttörténetet oktató kollégák

A cikk a kerttörténet és tájépítészet-történet fogalmát mutatja be, és azt hogy ez miért lehet érdekes és fontos a közoktatásban. A kert természeti – művészeti – építészeti együttese lehetővé teszi, hogy több tananyaghoz is kapcsolódjon,
és akár komplex projektfeladatok vezérfonala is legyen. A cikk taglalja, hogy hogyan mutassuk be a kerteket a gyerekeknek, és hogy a kerteknek milyen összetevői –
alkotóelemei vannak. Alaposan körbejárja, hogy milyen elemzési lehetőségek vannak a kert idő-, és térbeli változása miatt, valamint, hogy mely kertek és témakörök
fontosak a művészeti stílusokhoz, korszakokhoz illeszkedően. Az elméletet gyakorlati alkotófeladatokkal illusztrálja, és végül bemutatja a témában íródott legfontosabb magyar szakirodalmat

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Kísérlet a korszerűségre

A vizuális kultúra okostankönyvek a Nemzeti Köznevelési Portálon Törőcsik Katalin, témavezetőDr. Domonkos Péter, digitális szerkesztőOktatási Hivatal, Digitális Tananyagfejlesztési Osztály Korszerűnek lenni a tankönyvfejlesztés terén ma háromszoros...

Designkultúra modulok oktatási segédanyagainak fejlesztése 1 – 12. osztályig

Póczos Valéria, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, vizuális kultúra vezetőtanár; Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Művészettudomány PhD, Designkultúra-tudományi tagozat, doktorjelölt; Kutatásának címe: Designkultúra...

Vizuális kultúra feladatgyűjtemények a gimnázium 11-12. osztálya számára

Mészáros Zsuzska, vizuális kultúra tanár, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Corvin Rajziskola, designped.com Írásomban bemutatom az Oktatási Hivatal gondozásában megjelent Vizuális kultúra...

Képzőművészeti feladatgyűjtemény tervezet

Szávai István, nyugdíjas rajztanár, szavaiistvan.hu Régóta gyűjtöm saját és kollégáim óraleírásait, képekkel illusztrálva, egy online hozzáférhető feladatbank létrehozásának reményével. A gyűjtemény adatbázisba rendezett feladatokat tartalmazna,...