Kezdőlap Rovatok Designkultúra és Környezetkultúra A kertművészet és kerttörténet műelemzési megközelítése

A kertművészet és kerttörténet műelemzési megközelítése

A kerttörténet oktatási lehetőségei iskolai környezetben

Eplényi Anna PhD – G. Tar Imola PhD – Takács Katalin PhD
MATE – Magyar Agrár-, és Élettudományi Egyetem, Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézet docensei, a kertművészetet és kerttörténetet oktató kollégák

A cikk a kerttörténet és tájépítészet-történet fogalmát mutatja be, és azt hogy ez miért lehet érdekes és fontos a közoktatásban. A kert természeti – művészeti – építészeti együttese lehetővé teszi, hogy több tananyaghoz is kapcsolódjon,
és akár komplex projektfeladatok vezérfonala is legyen. A cikk taglalja, hogy hogyan mutassuk be a kerteket a gyerekeknek, és hogy a kerteknek milyen összetevői –
alkotóelemei vannak. Alaposan körbejárja, hogy milyen elemzési lehetőségek vannak a kert idő-, és térbeli változása miatt, valamint, hogy mely kertek és témakörök
fontosak a művészeti stílusokhoz, korszakokhoz illeszkedően. Az elméletet gyakorlati alkotófeladatokkal illusztrálja, és végül bemutatja a témában íródott legfontosabb magyar szakirodalmat

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Szalay Tanár Úr búcsúztatása

Damokos Attila filmrendező, Somewhere in Europe Stúdió Beszéd, amely elhangzott 2022. október 15-én, Szalay József rajztanár, mesterpedagógus, Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetettje, a Magyar Rajztanárok Országos...

Rögös úton a csillagokig

Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanár életútjának bemutatása B. Szetlik Ildikó, rajztanár, tanítvány Kedves Olvasó, az alábbiakban Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanárral készült személyes hangvételű interjút teszem közzé. Gitta...

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS - Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely Eplényi Anna,...

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és GimnáziumKárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem Az AMASS...