Diorámák a tanítóképzésben
Mészáros Tímea, Selye János Egyetem, Komárom, Szlovákia
A komáromi Selye János Egyetem Tanárképző Karának Óvó- és Tanítóképző Tanszékén vizuális nevelésben az alap- és mesterképzésben résztvevő hallgatók egyaránt érintettek. A vizuális nevelés mindkét képzési szint tanulmányi kínálatában kiemelt szemináriumi foglalkozásként jelenik meg, mely gyakorlati hangsúllyal bír, és számos képzőművészeti technika, ill. módszertani fogás kreatív alkalmazásán, elsajátításán alapul. A kurzus felépítése az aktuális állami oktatási programban foglaltak figyelembevételével készül, ez tükröződik az elméleti és gyakorlati jellegű
vizuális feladatok tartalmában is. Az egyetemünkön folyó tanítóképzésben folyamatosan törekedünk a vizuális nevelés eszközeivel a tantárgyi integrációs lehetőségek kiaknázására, lehetőséget teremtve ezzel a lehető legszélesebb módszertani paletta alkalmazására. Az idevágó tartalmú kurzusok feladata, hogy a leendő általános iskolai tanítókban, nevelőkben önbizalmat, alkotókedvet, a közösségben végzett tevékenységhez való pozitív attitűdöt és tantárgyi kompetenciákat építsen ki. A látásra nevelés mellett célként fogalmazódik meg a gondolkodó és alkotó attitűd kialakítása is.