Kezdőlap Rovatok Vizuális kompetencia kutatás A vizuális nevelés lehetőségei

A vizuális nevelés lehetőségei

a 21. századi kompetenciák fejlesztésében

Simon Tünde Magyar Képzőművészeti Egyetem 

Gyakran hangoztatják, hogy a 21. század jelentős változásokat hozott az életünkbe, mely változások nem hagyhatják nyom nélkül az oktatást sem. Az elmúlt húsz év egyik szimbóluma lehet Lewis Carroll „Alice Tükörországban” című regényében szereplő Vörös királynő, akinek folyton rohannia kellett, csak hogy egyhelyben maradhasson. Az evolúcióbiológiában a Vörös királynő analógiáját alkalmazták a gazda-parazita fegyverkezési versenyt magyarázó elméletben, mely szerint a paraziták biztosítják azt a folyton változó környezetet, mely kényszeríti a gazdaállatot a leghatékonyabb ellenszer kifejlesztéséhez, ami az állandó változás mellett lehetővé teszi a védekezést és a túlélést. Ennél a
hasonlatnál maradva, a technika az a parazita, mely rákényszeríti az oktatási intézményeket olyan megoldások, új funkciók keresésére, mely által nem csak megőrizhetik, hanem ki is terjeszthetik a tanulási folyamatban betöltött szerepüket.

A teljes cikk itt olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

„A nyugalom szigete”

- avagy, hogyan teremtsünk terápiás közeget? Egervári Lilla művészet-és szocioterapeuta, egyéni vállalkozó Egervári Lilla, a cikk írója 20 éven keresztül gyógypedagógusként dolgozott Pomázon a Sashegyi Sándor...

Növény, állat, kő és fa… a Csoport

Tuu133 kiterjesztett alkotói együttműködés Somogyi Laura, Képző- és Iparművészeti Szakgimnázium Wolf Eszter, Független alkotó A Tuu133 tagjai festőművészként, de a drámapedagógia moreno-i elméletét felhasználva valósítják meg művészeti...

Digitális kreativitás fejlesztés távoktatási környezetben

Egy 3D tervező projekt Klima Gábor, ELTE PPK NDI;Eötvös József Gimnázium A 3D tervezés, illetve a digitális kreativitás fejlesztés a vizuális kultúra tantárgy olyan lehetséges új...

Korszerű tematika és hatékony módszerek a mozgóképkultúra tanításában

Országos módszertani program egy nyíregyházi gimnáziumban  Nagy Angelika Ágnes, Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium A tanulók képesség-kibontakozásának elősegítése a köznevelési intézményekben” címmel,...