Kezdőlap Rovatok Művészet és élet Lazíts és alkalmazkodj!

Lazíts és alkalmazkodj!

Változások időben, térben, képzeletben, a Zebegényi Ifjúsági Művésztelepen

Petró Zsuzsanna, kerámiatervező művész, design -és vizuálisművészet-tanár

Ahogy számunkra kezdődött

Izgatottan vártam 2017 nyarát, amikor Sinkó István felkérésére az első Ifjúsági Művésztelep folytatásába kezdtünk volt férjemmel, Parlag István szobrászművésszel.

A Szőnyi kert, a színházterem, a faházak már mind ismerősek voltak. Középiskolás éveim alatt egy alkalommal jártam a művésztelepen (akkor kéthetes volt az ifjúsági szekció). Azt gondolom, hogy az itt szerzett élményeim nagyban meghatározták, hogy művészeti pályán maradjak, valamint, hogy a művészet szerves része legyen a mindennapjaimnak.

Sinkó István szavait idézve „a tábor egy kreatív, de némileg hagyományos technikákkal való munkálkodás a tájban”, „talán jót is tesz neki egy kis vérfrissítés”. Ezt a gondolatmenetet folytatva, de a saját személyiségünket, gondolatainkat a táborba építve kezdtük el a munkát.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Bálványos Huba a tanszékalapító

2. rész Bakos Tamás, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Bálványos Huba művészeti nevelői pályája a Budapesti Tanítóképző Főiskolán bontakozott ki, ahol 1977-től kezdett tanítani. 1986-ban főiskolai...

Művészettörténet feladatok a vizuális kultúra OKTV-ben

Zombori Béla, ügyvezető elnök, vizuális kultúra OKTV, Kaptár Archívum Ebben az évben 27 éves a vizuális kultúra OKTV. Ma is ugyanaz a célja, mint létrehozásakor...

Egy kiállítás margójára

Bentres sztélé története és a MEBT pályázat Dr. Győry Hedvig PhD, MEBT ÓEB, egyiptológus A MEBT ÓEB évek óta megrendezi őszi rajzpályázatát, melyen 1-12. osztályos diákok...

Dobozvilágok

Diorámák a tanítóképzésben Mészáros Tímea, Selye János Egyetem, Komárom, Szlovákia A komáromi Selye János Egyetem Tanárképző Karának Óvó- és Tanítóképző Tanszékén vizuális nevelésben az alap- és...