Kezdőlap Rovatok Művészet és élet A kooperatív művészeti műhelymunka hatása a társadalmi beilleszkedésre

A kooperatív művészeti műhelymunka hatása a társadalmi beilleszkedésre

Raphael Vella and Milosh Raykov, Máltai Egyetem
Studying the impact of a collaborative art workshop on social inclusion című írásának szemléző fordítását Gaul Emil készítette

Fő témák A „Megfelelő állampolgár” egy közös művészeti műhelymunka címe, amit a Máltai Egyetem kutatói és művészei hajtottak végre 2021-ben az EU által támogatott AMASS projekt keretében. A résztvevők szitanyomás, fotózás, filmezés, varrás és stencilezés közül választhattak. A kutatók több módszer kombinációjával dolgoztak.


A kutatás fő célja az volt, hogy megvizsgálja, hogyan lehet különböző hátterű emberekből együtt alkotással közösséget kovácsolni, egyben elültetni bennük a társadalmi igazságosság, és a polgári szerepvállalás szellemét. A vizsgálat másik célja az volt, hogy feltárja, mivel kell szembesülniük az Afrikából Máltába érkező személyeknek, az állampolgárság felvétele, az integráció és helyi kulturális életbe illeszkedés során. A kutatásnak az volt az feltevése, hogy a helyiek és a migránsok kis csoportja közötti személyes kapcsolat pozitív kölcsönhatáshoz vezethet a Dél-szaharaiakat lenéző máltai
előítélet ellenére (Korostelina & Camilleri, 2017). A kutatók bíztak benne, hogy a kihívások megbeszélése az alkotómunka közben segíti a migránsok beilleszkedését, és a közvéleményt is pozitívan befolyásolja, és ezzel hozzájárul Málta társadalmi kohéziójához.

A teljes cikk ide kattintva olvasható

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

KIEMELT CIKKEK

Szalay Tanár Úr búcsúztatása

Damokos Attila filmrendező, Somewhere in Europe Stúdió Beszéd, amely elhangzott 2022. október 15-én, Szalay József rajztanár, mesterpedagógus, Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetettje, a Magyar Rajztanárok Országos...

Rögös úton a csillagokig

Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanár életútjának bemutatása B. Szetlik Ildikó, rajztanár, tanítvány Kedves Olvasó, az alábbiakban Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta művésztanárral készült személyes hangvételű interjút teszem közzé. Gitta...

Térlátást és térbeli alkotókészséget fejlesztő gyakorlatorientált művészeti továbbképzés bemutatása

Az AMASS - Acting on the Margins, Arts as Social Sculpture című projekt keretében a MROE-vel együttműködésben megtervezte és megvalósította a GYIK Műhely Eplényi Anna,...

Matematika tanítás a művészeteszközeivel

Tanulási nehézségekkel küzdő diákok téri képességek fejlesztése a vizuális nevelésben Kugler Erika, Szent István Sport Tagozatos Általános Iskola és GimnáziumKárpáti Andrea, Budapesti Corvinus Egyetem Az AMASS...